Auteur Topic: Wings Platinum handleiding in het Nederlands... (voorlopig exit)  (gelezen 23283 keer)

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Wings Platinum handleiding in het Nederlands... (voorlopig exit)
« Gepost op: 3 oktober 2009, 23:13:37 »
Van de vorige versie van Wings Platinum (versie 3) had ik samen met Ipe Nieborg een gedeelte van de handleiding vertaald en beschikbaar gesteld via mijn website. Gezien de enorme aantallen downloads is dit een groot succesnummer geweest.

Voor de nieuwe versie zal er ongetwijfeld behoefte ontstaan een een NL versie van een belangrijk deel van de handleiding.
Het is echter een enorme klus om al die pagina's uit het Duits te vertalen en op te maken!

Nu heb ik misschien de mogelijkheid gevonden dat iemand de vertaling voor zijn rekening wil nemen, alleen kan ik onmogelijk aan die persoon vragen om het voor niets te doen, daarvoor is de klus veel te groot  :o !

Wat zou het jullie waard zijn om een vertaling van de belangrijkste delen van het nieuwe handboek te hebben, opgemaakt in kleur en in PDF formaat geleverd.
Geef eens jullie reactie, zodat ik kan inschatten hoe groot de belangstelling is en of het een haalbaar project is.

Een handleiding is een statisch ding, en Christoph Hilger is dat niet zoals we weten, dus zal er de komende maanden nog wel het e.e.a. aan het programma worden gesleuteld. Willen we de handleiding zoveel mogelijk actueel houden dan kunnen we later beginnen of tussentijds bijwerken zodra er nieuwe zaken te melden zijn.
De persoon die ik op het oog heb zit momenteel zonder werk en kan aan de slag, ik weet niet hoe dat over een tijdje zal zijn, dus graag jullie reactie op deze oproep!

Gezien het matige aantal reactie's   die er binnenkomen denk ik dat het project niet levensvatbaar is.

Ik kan niet iemand vragen veel werk te doen zonder dat er iets tegenover staat...
Daarnaast is ook de opmaak een fikse klus, veel screenshots moeten worden gemaakt om het te documenteren.

Misschien in de toekomst wel, maar voorlopig even van de baan!!
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2009, 17:55:34 door Jaap Postma »
Jaap

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2009, 09:39:28 »
Dag Jaap,

Lijkt me een goed plan!

Groet WillemJan

Bert Barelds

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2009, 11:24:44 »
Goedenmorgen Jaap,

Het is zeer de moeite waard om het te vertalen, maar heb geen idee hoeveel werk het voor iemand is die beide talen beheerst, en wat dat zo moeten kosten.
Tevens is het natuurlijk ook belangrijk hoeveel mensen reageren op je oproep, veel afnemers kan de prijs drukken per persoon.

Groet Bert Barelds
Bert

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2009, 16:18:17 »
Het is niet de bedoeling om aan te geven wat het totale project zou moeten kosten ???, maar wat een handleiding je waard zou zijn, € 5, €10 ....

Hoeveel er uiteindelijk meedoen is ons "risico", maar ik wil wel graag via deze kleine steekproef weten hoe men er over denkt.

De hoeveelheid tijd moet je niet onderschatten, het is een technisch verhaal dus het vertalen van de Duitse termen etc. moet aansluiten bij de taal van het Nederlandstalige programma.
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2009, 08:44:35 door Jaap Postma »
Jaap

David

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 16
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2009, 22:48:23 »
Ik denk dat 10 euro voor de meesten haalbaar is. Ik ga dus voor 10 euro.

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2009, 11:45:41 »
Ik dacht aan z'n 20 euro voor al dat werk. Gr. Jos

Bert Barelds

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2009, 15:02:21 »
Sorry Jaap,

Ik vind €10,- prima,

MVG. Bert Barelds
 
Bert

Piet Huijgens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2009, 18:59:25 »
Hallo Jaap

10 euro lijkt me geen onoverkomelijk probleem voor een vertaling,mag zelfs iets meer zijn .

MVG
Piet Huijgens

Gerrit Kooren

  • Gast
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #8 Gepost op: 7 oktober 2009, 12:42:02 »
Hallo Jaap,

Voor zo'n hoeveelheid werk is 10,- Euro beslist niet te duur. Iets meer mag dan ook wel.

Met vriendelijke groet
Gerrit Kooren

Hans Rensen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 45
Re: Wings Platinum handleiding in het Nederlands...
« Reactie #9 Gepost op: 7 oktober 2009, 13:25:32 »
Voor een tientje is het handboek mijn vriendje. Maar mocht het meer kosten dan lijkt mij dat ook geen probleem.
Waarom niet in een keer het gehele handboek vertalen en dan telkens met € 2,50 of € 5 een latere update ontvangen??
Hans Rensen
Hans Rensen