Auteur Topic: versterker....  (gelezen 12734 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
versterker....
« Gepost op: 3 september 2009, 17:04:25 »
Hallo allemaal  ;D
Zoals velen onder ons speel ik geregeld EXE-bestanden af via de computer maar het geluid van de pc zelf én van de beamer is niet om aan te horen. Dus zit er een versterker (nog van Technics) tussen mijn computer en mijn boxen. De kwaliteit van het geluid is zo prima maar mijn versterker ligt nu op sterven...ocharme. Dus moet er iets nieuws komen, en in verband met mijn pc-beamer-opstelling liefst iets met afstandbediening en de gebruikelijke bass/treble/balance- ;D en natuurlijk volume-knoppen. Heeft iemand enig idee wat voor soort ding ik moet aanschaffen en in welk soort winkel ik dat dan kan kopen, want ik heb werkelijk geen idee.... Wie heeft hier ervaring mee én goede raad????
Met vriendelijke groeten

Gemma van Voorst  ???

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: versterker....
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2009, 20:38:01 »
Beste Gemma,

Jou vraag is niet even eenvoudig te beantwoorden  :-X, want een versterker moet wel voldoen aan de eisen die je zelf stelt:
Hoecveel vermogen?
Past het bij de speakers die je gebruikt?
Moet het transportabel zijn? Een flinke versterker in een degelijk huis met een stevige trafo weegt snel menige kilo.
Wat is je budget? Er zijn versterkers vanaf € 100 maar €1000 uitgeven is ook een klein kunstje.. ;D

Je kunt een kijkje nemen op Marktplaats, wel zelf gaan kijken en uitproberen!
Of bijv. bij http://www.bax-shop.nl een kijkje nemen, een enorm aanbod geluidsapparatuur waaronder versterkers van allerlei pluimage,
je kunt ook hun showroom bezoeken in Goes, voor velen is dat echter niet om de hoek  :'(
Jaap