Auteur Topic: Laptop of pc voor presentaties  (gelezen 19011 keer)

Jaas Vries

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Laptop of pc voor presentaties
« Gepost op: 9 maart 2009, 14:00:22 »
Mijn huidige laptop is aan vervanging toe. Nu wil ik graag wat nieuws kopen voor het geven an presentaties op locatie. Dit zijn er een 10 to 15 per jaar. Ook wil ik op een hogere resolutie gaan werken en stilstaande beelden combineren met video. 1400 x 1050 of 1920 x 1080? Ik werk met Wings 3.7
Mijn pc is zwaar genoeg om de presentaties te maken. Wat is handig om te doen? De presentaties op de pc blijven maken en een zware laptop kopen om op locatie te presenteren. Of is het handiger om een (mini) pc te kopen om daarop de prsentatie te maken en te presenteren.
Met vriendelijke groet,

Jaas

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Laptop of pc voor presentaties
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2009, 09:16:59 »
Beste Jaas,

Met die laptop zou ik heel voorzichtig te werk gaan, tenminste als je vanuit de tijdlijn of vanaf EXE bestand wilt presenteren, meestal draait dat uit op een teleurstelling, te wijten aan de grafische performance van de laptop!

Wil je uit de tijdlijn of met EXE presenteren dan is de aanschaf van een shuttle te prefereren, je kunt dan de componenten zelf uitkiezen en het blijft redelijk sjouwbaar.

Zelf zet ik mijn werk om naar WMV video en speel deze af via een Dvico Tvix speler, dat gaat uitstekend en gemakkelijk, ook is er de HD Digitech HDX 1000, deze is goedkoper maar heb ik nog geen ervaring mee.
Met dergelijke spelers kun je in zeer hoge resolutie afspelen, en is, zeker in combinatie met een set versterkte speakers, aangestuurd met een Audioengine W1 draadloos verbindingssetje, een verademing om mee te sjouwen!
Kijk evt eens op http://www.wifimedia.eu/catalog/index.php?osCsid=1e88c6c77a417c32d2d2eca770eac02f
Jaap

Piet Huijgens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re: Laptop of pc voor presentaties
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2009, 12:14:00 »
Hallo Jaas

Het ligt eraan wat je prefereert en of je de pc/laptop alleen voor Wings gaat gebruiken of voor meer doeleinden.
Er zijn tegenwoordig laptops met een grafische kaart van 1024 mb dedicated video geheugen (o.a. grafische kaart 9800M GTX van Nvidia ) deze zijn zwaar genoeg voor
wat je wilt,maar deze toplaptops zijn wel prijzig.
Zelf werk ik al ruim twee jaar met een laptop Dell precision M90 met een 512mb grafische kaart (NVIDIA Quadro FX 3500M) om mijn series te maken in WP3.
Ook werk ik met nog een extra beeldscherm om meer overzicht te houden tijdens het programmeren in WP3.
Op locatie vertoon ik met de laptop de exe of wmv via de beamer (1400 x 1050 ) en dit naar alle tevredenheid.
In sommige shows (1920 x 1080) gebruik ik ook Full HD video in 1 of 2 sporen en sla de serie dan op in het formaat Windows Media Video in verschillende uitvoergroottes ,zodat deze bijna overal ter wereld zijn af te spelen.

Veel succes met je keuze.

Met vriendelijke groet 

Piet Huijgens


Jaas Vries

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Laptop of pc voor presentaties
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2009, 08:41:03 »
Beste Piet,

Dat een dergelijke laptop prijzig is is niet het probleem. Ik heb hem ook voor mijn werk nodig (ICT) en kan de prijs dan wel verantwoorden. Als ik maar zeker weet dat de combinatie van stilstaande beelden en video, vanaf de tijdlijn, goed werkt.


Beste Jaap,

Jij zou een shuttle preferen boven een laptop met een "zware" videokaart? Kost het omzetten naar WMV geen kwaliteit?

Met vriendelijke groeten,

Jan

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Laptop of pc voor presentaties
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2009, 09:06:34 »
Jan,
Ik zou zelf een shuttle prefereren, niet alleen om de videokaart, maar ook omdat je dan de mogelijkheid hebt deze naar eigen inzicht in te richten, cq later op te waarderen  ::).

Met WMV kun je echt verbluffend goede resultaten bereiken, en wat Piet als schrijft, ook heel eenvoudig in verschillende formaten.
60 frames per seconde voor vloeiende beelden is geen probleem en ook de kleurweergave is zeker niet minder dan via een EXE bestand.
Daarnaast kun je een WMV op een lichtere laptop vaak nog wel afspelen omdat video anders naar de grafische kaart wordt gestuurd dan de beelden vanuit de tijdlijn of exe presentatie.
Jaap

Jaas Vries

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Laptop of pc voor presentaties
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2009, 09:18:18 »
Beste Jaap,

IK ga eens rondkijken voor een shuttle. Is het bij een wmv bestand zo dat alle zaken die je in WP heb ingesteld behouden blijven? Ik heb nl. presentaties waar ik bij een aantal beelden iest vertel, de beelden blijven dan op het scherm staan en op commando moet het volgende beeld worden getoond, gebombineerd met stukjes die automatisch afspelen. Of is wmv alleen geschikt voor het automatisch afspelen van een presentatie zonder tussenkomst van de gebruiker.

Jan