Auteur Topic: MediaLooks logo in exe files van Wings met Quick Time Video's  (gelezen 10283 keer)

Rob Braat

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
MediaLooks logo in exe files van Wings met Quick Time Video's
« Gepost op: 5 januari 2009, 17:55:50 »
Beste mensen,
Mijn Panasonic camera maakt QuickTime (mov) filmpjes, die nu met Wings 3.70 goed te benutten zijn en af te spelen vanaf computer. Maar in de exe presentatie verschijnt een zeer storend MediaLooks logo.
Volgens hun website is/heeft MediaLooks een free QuickTime plug in, die werkt met een aantal Players, maar niet bij andere, zoals Wings, waarbij dan dat logo in beeld wordt gebracht. Kennelijk zit die in mijn laptop en overigens verschijnt dat logo ook als ik QT filmpjes via Windows Media Centre laat zien (hetgeen niet zou moeten).
Wie herkent dit? Op Duits Stumpfl forum vond ik één melding.
Suggesties voor een oplossing voor de individuele gebruiker? Zijn er andere Quick Time plug ins die dit niet doen? Ben zelf nog behoorlijk digibeet.
Met vriendelijke groeten, Rob Braat

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: MediaLooks logo in exe files van Wings met Quick Time Video's
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2009, 15:13:22 »
Als ik jouw eigen woorden en de tekst op http://www.medialooks.com/products/plugins/quicktime_plugin.html goed begrijp, zal dit probleem zich niet voordoen bij vertoning in Windows Media Player. Daarmee lijkt een bruikbare oplossing in ieder geval binnen handbereik: niet uitvoeren als EXE, maar als WMV; dat is op de meeste systemen prima af te spelen.
Ik ben benieuwd of het dan inderdaad goed gaat.

Ik ben overigens ook benieuwd wat er gebeurt als je die plugin deïnstalleert, QuickTime installeert, en dan opnieuw een EXE bakt. Waarschijnlijk ben je ook dan van het probleem af.

't Is alleen een beetje denkwerk; ervaring heb ik hier niet mee.
Bij een EXE-moet je de video-files los meeleveren. Die worden dan dus vanuit de 'EXE-player' van Wings vertoont en niet vanuit de Windows Media Player (of een van de andere door Medialooks genoemde players). Omdat MOV-files op jouw systeem toch gekoppeld zijn aan de Windows Player met in dit geval die plugin, krijg je het logo in beeld. Als gewoon QuickTime wordt gebruikt, zal je er waarschijnlijk vanaf zijn. Vandaar mijn deïnstallatie-voorstel.

Succes.
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2009, 15:15:09 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo