Beste Cuno en Henk
Allebei bedankt voor je snelle reactie, dat op de eerste plaats. Het witte randje ben ik dankzij Cuno tóch de baas geworden. Niet door een transparant masker met zwarte randen, dat werkt niet omdat Tiff geen transparantie ondersteunt....Maar gewoon twee zwarte balken gemaakt, in Tiff, in twee sporen boven alle dia's op hun plaats gezet et voilà, weg zijn mijn randjes. Misschien een wat omslachtige oplossing maar het werkt tenminste....
Dat met die 3:4 MPEG had ik ook al uitgevonden, maar dan blijft er op mijn breedbeeld TV helemáál niks meer over, dus ik denk toch maar op deze weg (16:9 met voorgebakken zwarte randen) door te gaan. Overigens, Henk, ik heb (nog) geen HD TV, dus ja, het is nu altijd minder dan een Exe op de beamer, het is meer een snelle voorstelling op een handzaam formaat!
Want uiteraard wil ik vooral een keurige gedigitaliseerde 2:3 voorstelling op de beamer. Dat moet zo toch kunnen, hoop ik, ik laat de zwarte randen dan uiteraard buiten het doek vallen... Of zou ik dan weer resolutie-problemen krijgen, van mijn 1400 pixels bovenrand gaat natuurlijk wel een stukje af.. Ik hoop er maar het beste van..
Prettige jaarwisseling, en mijn dank
Groetjes Gemma