Auteur Topic: video kwaliteit  (gelezen 12905 keer)

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
video kwaliteit
« Gepost op: 26 november 2008, 14:57:15 »
Hallo forumnisten,

Ik wilde eens proberen of ik stukjes video kan gebruiken in een presentatie. De kwaliteit is echter slecht (onscherp). Ik heb hier op het forum al gezocht naar antwoorden maar kan het niet echt vinden. Ik haal de beelden met studio 9 binnen als avi. Als ik het beeld in WP3 bekijk is het slechter dan in studio. Echter ook het voorbeeld video stukje van de vlag die bij wings zit ziet er niet geweldig uit.
De handleiding brengt ook geen uitkomst.
Heeft dit met instellingen te maken of kan m'n computer het niet helemaal aan??

Petra Kunst

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: video kwaliteit
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2008, 16:37:57 »
Mijn eerste vlotte gedachte is dat je de preview weergave bedoelt en dat het de weergave instelling van betreffend videospoor betreft.
Je kan de preview in verschillende kwaliteiten laten weergeven, om deze zware belasting af te stemmen op de rekenkracht van jouw computer en de werkzaamheden die je wilt uitvoeren. Vóór in het videospoor, op de 'spoorkop', zit rechtsonder een knopje met drie standen. Klik even door tot je een massief wit vlakje hebt (niet puntje, of puntje in kader)

Als dit het probleem verhelpt, kijk dan voor meer informatie in de helpfile onder Video Editing > Display quality for videos in the screen window > Selecting display modes for videos.

Als dit het niet is, zal je preciezer moeten omschrijven wat jouw werkwijze is en in welke fase je het probleem tegenkomt.
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: video kwaliteit
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2008, 20:23:52 »
Beste Petra,

Op mijn website: http://www.fotojaap.nl/ kun je via de link Wings Platinum gebruikers een Nederlandse vertaling downloaden over het werken met Wings Platinum. (gemaakt in samenwerkin met Ipe Nieborg)

Hierin staat ook veel informatie over werken met video, en de instellingen binnen Wings Platinum.
« Laatst bewerkt op: 1 december 2008, 16:06:27 door Jaap Postma »
Jaap

Petra

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 15
Re: video kwaliteit
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2008, 23:21:49 »
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
De Nederlandse gebruiksaanwijzing ligt netjes in een mapje naast me sinds ik met wings werk.
Ik denk dat ik zelf de oplossing heb gevonden. Het ging inderdaad om de kwaliteit in het preview scherm. En met het veranderen van de knopjes werd het niet veel beter.
Als ik via presentatie in full screen draai is het al een stuk beter.
Ik video echter nog met digital 8 en dat is geen HD kwaliteit. Ik heb het video scherm verkleind naar 60% en dan is de kwaliteit al een stuk beter, rustgevend fotootje er achter en klaar.
Kan je zo'n scherm in het scherm eigenlijk omkaderen, of is dat geen gezicht??
Mijn versie is ook al wat ouder zag ik. Ik ben niet zo'n updater dus nu moet ik de boel helemaal opnieuw installeren, maar ik denk niet dat dat verschil maakt voor mijn video kwaliteit.

Petra