Auteur Topic: Registratie tijdelijk niet mogelijk  (gelezen 11988 keer)

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Registratie tijdelijk niet mogelijk
« Gepost op: 11 november 2008, 22:16:12 »
Wegens een plotselinge toename van het aantal misbruikpogingen, is het tijdelijk niet mogelijk je als nieuw lid van dit forum in te te schrijven (te 'registreren'). Dat is heel vervelend voor de nieuwkomers, maar als tijdelijke oplossing noodzakelijk om het forum verantwoord in de lucht te kunnen houden.

Ik kom op dit moment niet toe aan het oplossen van dit kennelijke veiligheidsprobleem. Serieuze gegadigden kunnen mij tot die tijd een mailbericht sturen als ze ingeschreven willen worden. Geef in dat geval een gebruikersnaam, echte naam, en gewenst wachtwoord door; dat probeer ik dan zo snel mogelijk te verwerken.
Excuus voor deze omweg.

« Laatst bewerkt op: 19 november 2008, 12:09:02 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Registratie weer mogelijk
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2008, 12:08:05 »
Sinds vandaag is het weer mogelijk om je te registreren als nieuwe avForum-deelnemer. Ik heb een veiligheidsupdate en wat aanpassingen uitgevoerd die hopelijk afdoende zijn.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2008, 21:55:45 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Registratie voortaan via omweg
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2008, 21:53:45 »
´t Is een beetje jammer voor toekomstige leden, maar ik heb de registratie procedure moeten aanpassen.  Hun ´lidmaatschap´ moet vooraf door mij geverifieerd worden. Zij kunnen pas voor het eerst inloggen na mijn bevestiging.

Automatische robots kunnen sinds een update niets meer op het avForum, zodat de applicatie in ieder geval weer veilig is. Maar er kwamen vandaag opnieuw enkele kwaadwillenden die gewoon handmatig zichzelf opgeven zonder over avForum gerelateerde zaken te willen spreken. Ik heb de laatste tijd een aantal schunnige berichten en phishing pogingen moeten verwijderen van dergelijke ongenode gasten. Daar is niks tegen te doen, zodat het noodzakelijk is persoonlijk toe te zien op de inschrijvingen.

Deze aanpassing heeft voor bestaande deelnemers overigens geen enkel effect.

« Laatst bewerkt op: 19 november 2008, 21:57:20 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Registratie tijdelijk niet mogelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2008, 12:23:31 »
Nog even een update: sinds vandaag is de registratie-procedure nog wat lastiger gemaakt. Nieuwe gebruikers kunnen een eigen account alleen nog via e-mail aanvragen, buiten het forum-systeem om dus.

Toelichting:

Dagelijks pogen zo'n tien mensen zich met veelal verkeerde bedoelingen te registreren. Zij doen dat handmatig, met de intentie later berichten te kunnen plaatsen die u naar betaalde seks-, medicijnen- en phishing-sites moeten lokken. Omdat u daar niet op zit te wachten, en omdat ik dit wangedrag liever niet faciliteer, moet ik al die verzoeken nagaan en weer ongedaan maken (en intussen maar hopen dat ik die enkele goed bedoelende geïnteresseerde niet over het hoofd zie). Dat is nou niet bepaald een favoriete bezigheid, die intussen wel steeds arbeidsintensiever gaat worden.

Omdat het handmatig gebeurt, met wisselende namen en ip-nummers, is dit gedrag niet te voorkomen. Voorlopig verander ik daarom de registratie-procedure voor toekomstige deelnemers. Zij kunnen slechts per e-mail een account bij mij aanvragen. Mijn verwachting is dat ik het dan een stuk rustiger ga krijgen. :)

Omslachtig is dat wel, en je kan dus niet meteen enthousiast aan het deelnemen slaan. Hopelijk heeft het geen remmende werking op geïnteresseerden met wèl HDAV-gerelateerde bedoelingen.
Tegenover deze hindernis staat wel dat dit forum gevrijwaard blijft van vele onbedoelde postings, zodat het voor iedereen leuk en interessant blijft.

Voor bestaande gebruikers verandert er overigens helemaal niets.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2008, 12:27:58 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo