Auteur Topic: Wings Platinum 3.60d  (gelezen 19147 keer)

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Wings Platinum 3.60d
« Gepost op: 18 september 2008, 16:05:10 »
Zojuist meldde Christoph Hilger: »Wigs Platinum 3.60d ist da«.
Het updaten van 3.60c heeft hem kennelijk veel moeite gekost, zoveel dat ie er waarschijnlijk doodmoe van is.
Vandaar de typefout in de aankondiging van een nieuwe versie van zijn geestekind.
Uiteraard weten we wat hij bedoeld en kunnen we weer gaan downloaden in de hoop en overtuiging dat er weer wat probleempjes zijn opgelost. Probleempjes? In ieder geval die waar op het Stumpfl forum een aantal malen flink wat ergernis ontstond.
Ja ergernis, want onderwijl raken we wel wat verwend met wat er allemaal wel uitstekend werkt, nietwaar.

Voor degenen die wat moeite met duits hebben volgt hier de vertaling van een dringende aanbeveling van Christoph voor het updaten.

Bij het updaten van een al bestaande Wings Platinum via een update direct van internet of via een update bestand is het strikt noodzakelijk dat daarvoor Wings Platinum als administrator gestart is. Zonodig dient men dus eerst Wings Platinum af te sluiten en dan weer als administrator op te starten. Zonder die administrator rechten loopt de update vast.
Dit is vooral van belang voor gebruikers van Windows Vista, daar men hier normaal gesproken met beperkte rechten werkt. Het starten van Wings Platinum met administrator rechten is echter heel eenvoudig: simpelweg het Wings Platinum icoon met de rechter i.p.v. de linker muisknop aanklikken en in het dan verschijnende context menu de regel "Als administrator uitvoeren..." aanklikken. Daarop verschijnt dan nog een zekerstellingsverzoek dat bevestigd moet worden, waarna Wings Platinum met administrator rechten opstart.

Lukt de (kleinere) update niet, dan kan men natuurlijk de volledige set weer downloaden en die installeren, maar dat neemt minstens wel flink wat meer tijd in beslag nog afgezien van eventuele problemen rond het invoeren van licentienummers. Als dat gebeuren zou kijk dan nog eens even wat Cuno hier in het forum al over geschreven heeft.
Groeten,

Henk
« Laatst bewerkt op: 18 september 2008, 16:39:31 door Henk van der Vleuten »

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2008, 11:21:35 »
Kon ik mijzelf maar zo gemakkelijk updaten naar een nieuwe versie.......!

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2008, 14:52:59 »
Hallo Carel,

Je hebt gelijk, zo eenvoudig is dat niet. Gewoon heel veel oefenen, struikelen, builen vallen enzovoorts. Maar vooral veel contact zoeken met mede AV-ers in foto-, dia- of AV-clubs, festivals bezoeken en wat dies meer zij. En natuurlijk de fora: het duitstalige Stumpfl forum levert bijna dagelijks interessante informatie. Soms wordt er ook gemekkerd, maar daar lees je maar overheen. Hopelijk kun je voor dat alles voldoende tijd vrij maken, dan gaat het vast lukken met die persoonlijke update.
Heel veel succes daarbij wenst,

Henk van der Vleuten
« Laatst bewerkt op: 21 september 2008, 14:56:56 door Henk van der Vleuten »

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2008, 09:13:59 »
Hallo luitjes.

Ik heb het hele verhaal gelezen maar ik zie dat ik in het schermpje bij administrator een wachtwoord in moet toetsen.
Ik heb geen idee wat dat is en hoe kom ik achter dat wachtwoord?
Ik heb overigens wel een legale versie van WP.

Frans.
Frans

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2008, 12:42:28 »
Ja Frans, dat is een bekend probleem.
Hoe is Windows geïnstalleerd? Heb je de PC kant en klaar gekocht of heb je Windows zelf geïnstalleerd?
In de meeste gevallen is er als administrator helemaal geen wachtwoord nodig en kun je gewoon op <Enter> drukken.
In vergelijkbare situaties wil het paswoord admin, system, systeem of owner ook nog wel eens helpen. Je voornaam of familienaam zou ook gebruikt kunnen zijn. Een ware gok dus.
Heb je de PC gekocht, informeer dan eens bij de leverancier.
Het zijn maar wat ideeën, misschien weet een ander het enig juiste antwoord.
Succes verder.

Henk

Brouwbedrijf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2008, 10:12:45 »
Het wil bij mij niet lukken om Wings 3.60d te installeren.
Ik heb een nieuwe pc waarop ik wings geïnstalleerd wil hebben zodat ik mijn oude wingsbestanden kan bewerken. Op mijn oude pc had ik versie 3.2 staan. Mijn wingsbestanden kan ik niet afspelen met versie 3.0 die ik op een schijfje heb en wel geïnstallerd krijg.
Het wachtwoord van Administrator heb ik niet (van alles geprobeerd).
Na het installeren van Wings 3.60D krijg ik de foutmelding:

---------------------------
Platinum.exe - Kan onderdeel niet vinden
---------------------------
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_36.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Wat moet ik doen? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Jeroen Mulder

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2008, 11:44:46 »
Hallo Jeroen,

Je bent vergeten DirectX (versie 9.0c, van november 2007 of nieuwer) te installeren.

DirectX kun je downloaden van de site van Stumpfl, de site van Microsoft, of vinden op de dvd van Wings Platinum (versie 3.50 of later).
AVé,
Cuno

Brouwbedrijf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2008, 14:59:56 »
Dank je wel Cuno voor de tip,Ik dacht toch echt dat ik deze geïnstalleerd had :-\.
Misschien kan je me nog verder helpen.

De oude versie heb ik weer verwijderd.
De laatste versie van Directx (DirectX 10) heb ik geïstalleerd.
Vervolgens Wings 3.60D geïnstalleerd.
Nu krijg ik de volgende melding.

---------------------------
Platinum.exe - Kan onderdeel niet vinden
---------------------------
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat mcmpegin.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
---------------------------

Wie weet raad?

m.vr.gr. Jeroen Mulder

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2008, 15:23:34 »
Beste Jeroen,

Cuno schreef DirectX9c en niet DirectX10. Je moet echt DirectX9c (van november 2007 of later) installeren. Direct X10 is geen nieuwere versie van Direct X9 maar een heel ander multimedia besturingsmiddel en heeft niet de nodige multimediaeigenschappen voor Wings Platinum.
Henk
« Laatst bewerkt op: 1 november 2008, 15:28:39 door Henk van der Vleuten »

Brouwbedrijf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Wings Platinum 3.60d
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2008, 15:56:29 »
Dank je wel,

Je snapt wel dat ik er niet zo handig in ben, maar ik houd moet. Ik laat weten hoe het afloopt.

Jeroen :)