Auteur Topic: Uitvallen pulsen diaprojectoren  (gelezen 5902 keer)

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Uitvallen pulsen diaprojectoren
« Gepost op: 22 juli 2008, 10:19:18 »
 >:(

Hallo beste diaporamavrienden

Enige tijd geleden heeft onze club een serie gemaakt voor de Waddenvereniging via diaprojectoren. Bij werkzaamheden aan de electra in het studiecentrum is de stroom uitgevallen en werken de pulsen niet meer dus het diatransport. Er is een schakelaar verwisseld. Muziek en stem zijn nog prima te horen. Kan iemand ons helpen om uit deze situatie te komen. Er is een SD 302 Digital Edition 1.01 aanwezig en Ektopro diaprojectoren. Moeten de instellingen misschien opnieuw ingesteld worden en kan iemand ons helpen.

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Uitvallen pulsen diaprojectoren
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2008, 12:19:49 »
Hallo Ria,

Hoe draai je daar de show?
Vanuit de computer via Wings of via een cd met stuursignalen?

gr. Jaap
Jaap

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Uitvallen pulsen diaprojectoren
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2008, 18:15:45 »
Hoi Jaap

Dank voor je antwoord. In het informatiecentrum wordt een compact flash gebruikt.

Groeten Ria Vet

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Uitvallen pulsen diaprojectoren
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2008, 08:51:20 »
Beste Ria,

Ik heb geen ervaring met afspelen vanaf conpact flash, maar het fenomeen "wel geluid maar geen pulsen" ken ik wel (uit de diatijd)
Oorzaak was het maken van een geluidsbestand met stuursignalen via Nero Express, waarbij er een vinkje staat bij "geluid normaliseren" waardoor de stuursignalen uit het bestand worden gekiept.

Heb je het geprobeerd met een CF met daarop een bestaande show die daarvoor wel liep?

Ik heb ook wel eens gehoord dat de diaprojectoren in fase moeten staan, dan zou je eens kunnen proberen om van één van de projectoren de stekker om te draaien..

Ik hoop dat je de oorzaak vindt, zeker als het daarvoor altijd goed gedraait heeft is het frustrerend  :'(

gr. Jaap
Jaap