Auteur Topic: grootte thumbnails mediapool  (gelezen 6408 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
grootte thumbnails mediapool
« Gepost op: 7 april 2008, 16:40:55 »
Hallo Wingscollega's
Om wat gemakkelijker dia's te kunnen sorteren ben ik al een tijdje aan het proberen de thumbnails (plaatjes) van de mediapool wat groter te maken; dus niet het venster, maar de plaatjes zélf. Heb de laatste keer in Houten rondgevraagd of dat wel kon en ja, het zou moeten kunnen. Maar ik weet dus niet hoe??!!. Kan het in de gebruiksaanwijzing (ook weer) niet vinden. Wie weet hoe het moet, met uiteraard behoud van kwaliteit???

Met vriendelijk groeten

Gemma van Voorst

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: grootte thumbnails mediapool
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2008, 19:42:32 »
Hallo Gemma,

De instelling voor de grootte van de afbeeldingen in de lichtbak kun je instellen via:
- Extra
- Opties...
- Project-opties
- Afbeeldingen
Achter Previewgrootte kun je opgeven hoe groot de hulpafbeeldingen voor het previewvenster gemaakt moeten worden.
Ook kun je daar de gewenste grootte invullen voor de afbeeldingen op de lichtbak.

Succes!
AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: grootte thumbnails mediapool
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2008, 19:43:31 »
Hoi Gemma

Ga naar opties, daarna afbeeldingen onder projectopties. Dan zie je de optie grootte lichtbak. Die kan je naar behoefte aanpassen aan je wensen. Bijv. 120 : 90. Dan zie je dat ze groter worden. Maak ze niet te groot want dan verlies je het overzicht.

Veel succes Ria Vet

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: grootte thumbnails mediapool
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2008, 15:21:11 »
Hallo collega's
Nou ja, waarom heb ik dat nou niet zelf kunnen vinden..... Er valt nog veel te leren.kennelijk. Maar ik heb mijn grote plaatjes, dus heel erg bedankt, Ria en Cuno, voor de snelle en adequate reactie!!!!
Hartelijke groeten

Gemma van Voorst