Auteur Topic: een exe-bestand automatisch herhalen  (gelezen 9577 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
een exe-bestand automatisch herhalen
« Gepost op: 23 januari 2008, 21:10:47 »
Onder Wings 2.4 heb ik meerdere malen een exe-bestand gemaakt dat aan het eind een sprongmarker had waardoor het zichzelf steeds bleef herhalen. Ook in de exe-vorm bleef dit gehandhaafd. Nu heb ik - volgens mij - precies hetzelfde gedaan in Wings 3, maar wil het bestand zich zelf niet herhalen. De enige instelling die ik niet terug kon vinden was de instelling wat er gedaan moet worden aan het eind van de show. Als ik mij goed herinner kon ik dat in Wings 2.4 opgeven voor ik de opdracht gaf tot samenstelling van het exe-bestand. Dat continu herhalen is voor mij belangrijk omdat ik af en toe een gemaakte show gedurende langere tijd op een computer laat draaien. Ik heb de PRO-versie van Wings 3. Weet iemand de oorzaak?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2008, 20:12:14 »
Hallo "Berntet",

Als eerste een reactie in mijn rol als moderator:
het is in dit forum gebruikelijk om de berichten te openen met een aanhef en af te sluiten met een naam, al dan niet via een standaard "handtekening". Dat oogt en leest in ieder geval een stuk vriendelijker.

Dan een inhoudelijke reactie:
Een korte test met 2.40, 3.10g en 3.50 bevestigt dat een loop in een exe met 3.50 niet goed werkt. In 2.40 en 3.10 werkt het prima.

De beste methode is het plaatsen van een locatie-marker aan het begin van de serie (met toekenning van een volgnummer), en een sprong-marker aan het einde van de serie, welke dan moet verwijzen naar het nummer van de locatie-marker aan het begin van de serie.
Als je alleen een (onaangepaste) sprong-marker aan het einde van de serie zet, wordt er wel teruggesprongen, maar niet naar het begin van de serie, maar naar het begin van de tijdlijn (hetgeen resulteerr in een zwart scherm
van tijdstip 0:00:00 tot het moment van het eerste beeld in de serie...


AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2008, 15:51:50 »
Hallo Cuno,

Ja, beginnen en afsluiten met een groet en een naam is lang niet op ieder forum gebruikelijk, maar ik zal me naar beste kunnen aanpassen.
Dank voor je antwoord, maar het probleem is - denk ik - niet dat de marker niet naar voren zou springen maar dat de show niet opnieuw begint. Ik heb nu uitgevoerd wat jij adviseerde, maar aan het eind stopt alles, wordt het scherm zwart en dat blijft zo, hoe lang ik ook wacht. Met andere woorden: de show stopt op een zwart scherm en blijft dan wachten op mijn commando ESC. Omdat het een exe-presentatie is kan ik niet vaststellen of de show stopt aan het einde of dat deze wel terugspringt en gaat staan wachten op het hernieuwde startcommando.
In versie 2.4 kon ik - voorzover ik mij herinner - bij het maken van de exe-presentatie opgeven dat de show aan het einde gewoon herhaald moest worden. Deze mogelijkheid ontbreekt nu. Ik voel mij behoorlijk bekocht: voor juist deze eigenschap heb ik destijds de extra module apart moeten aanschaffen. Nu ben ik overgestapt op de pro-versie van Wings 3 en is deze voor mij belangrijke eigenschap zomaar verdwenen. Moet ik van ellende versie 2.4 herinstalleren en kan ik mijn versie 3 niet gebruiken!
Leuke jongens daar in Oostenrijk!

Dank voor je moeite,
Berntet

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2008, 21:57:43 »
Hallo "Berntet",

Ik weet dat de overgang van versie 3.10 naar 3.50 meer is geweest dan alleen de beperkte verschillen die uiterlijk zichtbaar zijn: een groot deel van de "binnenkant" van WP is herschreven (of in ieder geval aangepast) als gevolg van de overstap naar een nieuwer ontwikkelplatform.
Het lijkt er op dat daarbij een paar kleine puntjes niet goed meegekomen zijn of over het hoofd gezien zijn.
Ik heb het punt van de niet-werkende sprong in exe-bestanden intussen doorgegeven aan de maker van WP.
Ervaring leert dat dergelijke punten dan in een eerstvolgende update verholpen zijn.

Tot die tijd zul je de exe-bestanden van de series die van dergelijke sprongen afhankelijk zijn met versie 3.10 (of ouder) moeten maken.
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2008, 19:49:22 »
Hallo Ben,

Stumpfl heeft al een oplossing voor het probleem, het bestand daarvoor heb ik je per afzonderlijke mail toegezonden.



AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2008, 23:45:07 »
Cuno

Wij (Dirk en Ria Vet) hebben hetzelfde probleem met de exe presentatie. Zeer kort hebben we een presentatie i.v.m een reunie van een Lagere Technische School. De presentatie moet zich herhalen. Cuno, zou je ons ook het betreffende bestand op kunnen sturen. Het e-mail adres is: suzanne@multiweb.nl.
Al vast bedankt.

Dirk en Ria Vet

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2008, 10:25:18 »
Cuno,

Ik heb ook een continu herhalend EXE bestand gemaakt, wat niet werkt zoals gewenst.
Kun je aangeven hoe we aan het betreffende bestand kunnen komen om dit manco op te lossen?

Alvast dank!
Jaap

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: een exe-bestand automatisch herhalen
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2008, 22:18:37 »
Hallo allemaal,

Om het probleem met de herhalingen op te lossen moet één bestandje in de programma-map van Wings Platinum vervangen worden door een nieuwer (verbeterd) exemplaar.
Het betreft het bestand "ptx.bin".

Dit nieuwe bestand is, ingepakt in een zip-bestand, hier te vinden:
www.ceegee.nl//download/bestanden/forum/Ptx.zip
AVé,
Cuno