Auteur Topic: nieuwe update wings platinum  (gelezen 47676 keer)

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #20 Gepost op: 23 december 2007, 16:00:13 »
Hoera

Alles doet het ook de versie Nederlands. Ik heb alle adviezen nog eens goed doorgelezen en heb het antwoord op mijn probleem gevonden. Alles werkt perfect. Wel lang bezig geweest.

Veel succes iedereen en prettige kerstdagen.

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #21 Gepost op: 24 december 2007, 21:11:49 »


Het heeft wat geduurd maar ik heb mijn Pro (werkscherm en programma balken) in het Nederlands. Mijn Basic is in het Duits en wekt met één geluid/beeld en videospoor. Ik blijf het fantastisch vinden via dit forum mogelijk is om dit soort problemen op te lossen en elkaar te helpen.

In mijn Pro komt geen Help te voorschijn (aan de linker alleen de Duitse inhoud/index rechts geen uitleg) en in de Basic is het in Duits de inhoud/index en uitleg. Heb ik goed begrepen dat er een Nederlandse Help in WP 3 is?
En als dat zo is hoe krijg ik die te pakken?

Een fantastische Kerstavond, en nog betere Kerstdagen toegewenst.

Adri


Henk de Haas

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #22 Gepost op: 25 december 2007, 10:41:48 »
Ik kan de ervaring met de nieuwe versie van WP-3  alleen maar onderschrijven. Exact hetzelfde meegemaakt.

m.vr.gr. Henk de Haas

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #23 Gepost op: 25 december 2007, 10:44:02 »
De procedure zoals Jaap die beschrijft werkt uitstekend. Ik heb een paar dagen geleden zo mijn Wings machines geupdate en dat ging 3 x perfect. Een kleine toevoeging op de procedure van Jaap zou kunnen zijn: open na het downloaden van DirectX9 bij Microsoft en Wings bij AVStumpfl eerst Wings en toon je licentiecode. Kopieer die met Ctl-C en begin daarna aan de update: deïnstalleren - update DirectX9 - installeren Wings (alleen het programma / de programmas die je gebruikt) - plak dan je licentiecode op de juiste plek met Ctl-V. Je Wingsmachien werkt dan bijna zoals het moet. Alleen de code van de NL taalmodule moet nog worden ingevoerd. Die had je natuurlijk ook al bij de hand.
Succes,
Henk

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #24 Gepost op: 25 december 2007, 12:27:37 »
Hallo Adri,

Je schreef [...] Heb ik goed begrepen dat er een Nederlandse Help in WP 3 is? [...]

Ik weet niet waaruit je dat begrepen hebt, maar het is in ieder geval niet juist: er is geen Nederlandse helpfile voor WP3.
AVé,
Cuno

Henk de Haas

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: nieuwe update wings platinum/ Ned Help-file
« Reactie #25 Gepost op: 27 december 2007, 17:50:50 »
Beste Cuno,

Geen Nederlandse Helpfile in WP-3?. Ik ben pas op cursus (WP-3 voor Advanced) bij Jan R. geweest en die beweerde dat er (3.10X Versie) wel een Ned Helpfile was, want bij hem ging dat goed. Hij heeft me er een toegestuurd en heeft gezegd hoe te handelen . Het lukte mij niet en Jan snapte daar niets van. In de map Program Files/...../Help/Dutch moest je Platinum_Nl.chm zetten en dan zou het goed komen. Nu zag ik al dat er 2 files  , een .chm en een .chw, per taalversie staan.  De .chm file zoekt op internet iets, maar krijgt geen contact!!!  Ik werk nu met de Ned versie van WP-3 V3.50 en daar staat helemaal geen Help map met daarin een Ned. map. Als ik het nu goed begrijp hoef ik niet verder te experimenteren want er is helemaal geen Ned help file in WP-3.

 groeten Henk

Henk Kuiper

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #26 Gepost op: 31 december 2007, 18:26:59 »
Beste mensen,

Hoe kan het dat als je de nieuwe versie 3.50 hebt gedownload en van je series een exe bestand hebt gemaakt, je deze series alsexe bestand niet meer op een normale andere dan je eigen pc kan zien
Er komt een melding dat je dan een config probleem hebt. ik heb naast elkaar twee series staan op mijn laptop. een gemaakt in de 3.10 versie , deze draait zonder problemen bij het starten van de serie, en een in 3.50 en deze geeft aan dat je dan een config probleem hebt. Dit is toch vreemd. Antwoorden zijn dan dat je een bestand moet downloaden vanuit Oosterijk en dan ook nog een direct X moet downloaden. Ik was van mening dat je gemaakte EXE file ten alle tijden moest kunnen afspelen op een PC . Wat is er veranderd dat dit nu ineens niet meer kan? Je kunt de gemaakte file in 3.50 wel op je eigen PC draaien.
het downloaden van het programmaatje uit Oosterijk en direct x kan mogelijk wel een oplossing zijn maar dit is natuurlijk niet de bedoeling
Dat van direct x is ook niet waar. Het bewuste filtje is gedraaid op een pc met direct x er op en dit lukt ook niet. Dus wat is er fout............... en hoe lossen we dit op.

groet  Henk

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #27 Gepost op: 1 januari 2008, 15:45:22 »
Aan hen die problemen met het installeren van WP 3.50 hebben:

Na het downloaden van de DirectX bij Microsoft, kun je dat bestand uitvoeren door erop te dubbelklikken. Onderdeel daarvan is dat je de inhoud in een zelf te kiezen map moet opslaan. De installatie zelf moet dan nog plaatsvinden door naar die map te gaan en er te dubbelklikken op DXSETUP.exe. Dan pas wordt de nieuwe DirectX set geïnstalleerd.
Mogelijk dat enkelen van jullie dat laatste onderdeel over het hoofd gezien hebben.

Hallo Henk (Kuiper),

Op computers waarop WP 3.50 geïnstalleerd is, is het nietnodig de extra runtime (vc_redist86.exe of i.g.v. Vista Pro vc_redist64.exe) te installeren. Die zijn gemaakt om op computers zonder WP3.50 (en navolgende versies) gebruik te kunnen maken van de nieuwe DirectX zonder dat die op die computer geïnstalleerd is, bijv. bij festivals e.d.

Succes allen in dit nieuwe jaar en heel veel mooie series.

Henk van der Vleuten

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #28 Gepost op: 5 januari 2008, 00:37:41 »
Ik val uit de toon: voor mij had Henk drie keer het woord (het waren wel drie verschillende Henken).

Ik richt mij met name even tot Henk Kuiper.

Er zit een zeer groot verschil tussen WP 3.50 en alle voorgaande versies. Dat verschil is aan de buitenkant niet te zien, maar onder de motorkap is er heel veel veranderd. Voor de meelezende techneuten: WP 3.50 is gemaakt met het moderne gereedschap Visual Studio 2005, en de eerdere versies waren nog gemaakt met Visual Studio 6. Een techniekverschil van ongeveer 10 jaar.

Programma's die gemaakt zijn met VS2005 stellen andere eisen aan de computer: met name de aanwezige versie en samenstelling van Windows (feitelijk een grote bak bouwstenen en hulpmiddelen) moet een beetje actueel zijn.

Datzelfde geldt voor de exe-presentaties die met WP3.50 gemaakt zijn.

Voor Windows XP houdt dat in dat de nieuwe bouwstenen van VS2005 aan Windows moeten worden toegevoegd voordat WP3.50 of een daarmee gemaakte exe gebruikt kan worden.
Deze bouwstenen worden automatisch geïnstalleerd tijdens de installatie van WP3.50. Maar op een computer waarop geen WP3.50 is geïnstalleerd, of een ander programma dat deze bouwstenen al aan Windows heeft toegevoegd, moeten deze bouwstenen "handmatig" worden toegevoegd met het programma "vc_redist86.exe".

Bij gebruik van Windows Vista zal het minder vaak nodig zijn om deze bouwstenen afzonderlijk te installeren, want die zijn al opgenomen in Vista zelf (of in programma's die vaak onder Vista gebruikt worden).

Om vergelijkbare redenen is het ook noodzakelijk om de nieuwste versie van de Direct-X-bouwstenen op de computer aanwezig te hebben.

Mijn conclusie is dus dat jouw conclusie dat er iets fout is fout is (ik speel graag met taal).
Het idee dat een exe te allen tijde op iedere pc moet kunnen worden afgespeeld is juist, zolang de pc over een voldoende stevig fundament (actuele hardware en actuele software) beschikt om de zware last van een exe te kunnen dragen.



AVé,
Cuno

Carel Janssen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 21
Re: nieuwe update wings platinum
« Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2008, 14:31:56 »
Vooruit dan maar....

De installatie van Wings 3.5 ging van een leien dakje! O ja?
Toch niet helemaal. Want..............na de installatie van de NL-menu's etc., bleken er geen Nederlandse tips meer te bestaan. Ook geen Duitse, Engelse of in welke taal dan ook. Wat ik heel verdrietig vind...........!

Ben ik stout geweest?