Auteur Topic: avForum-gebruik aanbevolen door SGG  (gelezen 9971 keer)

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
avForum-gebruik aanbevolen door SGG
« Gepost op: 29 november 2007, 11:08:20 »
Tijdens de laatste SGG-bijeenkomst deed SGG-voorzitter Herman Benning een oproep toch vooral gebruik te maken van dit avForum. Het is een handig platform voor uitwisseling van kennis en ervaring, waarin mensen elkaar op een makkelijke manier kunnen vinden en helpen, betoogde hij.
Dat is opvallend, want eerder bleek het SGG-bestuur nogal huiverig tegenover zo'n forum te staan. Om die reden is het dan ook geheel los van deze vereniging opgebouwd.
Het werd nu als alternatief genoemd voor het werken met enkele technische contactpersonen (vraagbaken) of misschien zelfs een soort themagroepjes binnen de club. Het avForum lijkt dat van zichzelf eigenlijk al te bieden.

Een belangrijke opmerking die Herman over het avForum maakte, is dat het aantal vragen en antwoorden nog niet al te groot is en dat het vaak dezelfde mensen zijn die 'te hulp schieten'. Daar is op zich niets mis mee, maar ook ik ontkom niet aan de indruk dat er nog heel wat ongebruikt potentieel ligt. Er worden zo'n 600 pagina's per dag geraadpleegd; er zitten soms wel 20 mensen tegelijk te lezen! Dat doet toch vermoeden dat we nog veel meer aan dit forum kunnen hebben, als meer mensen ook daadwerkelijk zouden participeren. Als ik in SGG-pauzes zo om mij heen hoor wat leden allemaal te vragen en vertellen hebben, is er nog een wereld te winnen via dit platform.

Misschien voldoet het huidige gebruik, maar vooralsnog sluit ik mij graag aan bij de oproep van de SGG om niet alleen te kijken, maar toch vooral ook deel te nemen aan deze 'gesprekken'.
Happy talking!
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: avForum-gebruik aanbevolen door SGG
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2007, 17:13:42 »
Hallo Joris,

Ik ben het helemaal met je standpunt eens, maar een vraag op een forum stellen is voor sommige mensen best lastig:

1) je moet je probleem duidelijk en helder kunnen omschrijven....
2) je moet het gevoel hebben serieus genomen te worden, wat op vele fora betrekkelijk is....
3) mensen zijn bang om een "domme" vraag te stellen, je bent immers niet anoniem.....
4) anderen zijn wellicht bang een verkeerd antwoord te geven, wat vervolgens wellicht tot aan het bot wordt afgekraakt....

Laten we in ieder geval RESPECT hebben voor elkaar!

Het is goed dat het forum werkt via registratie, zodat er wel een zekere controle plaatsvind.

Ik hoop dat deze gemeenschap snel zal groeien om tot een Platinum cq. digifotografie baken uit te groeien!

Hartelijke groet aan de hele gemeenschap!

Jaap
http://www.fotojaap.nl/
Jaap