Auteur Topic: Forum techniek bericht  (gelezen 9478 keer)

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Forum techniek bericht
« Gepost op: 23 augustus 2007, 14:50:07 »
Helaas zitten er veel fouten in het vernieuwde forum en in de geconverteerde gegevens (zowel berichten als gebruikersinstellingen), dit vooral door de combinatie met de vernieuwde webserver en de vernieuwde databaseserver. Het waren, noodzakelijk helaas, ook wel heel veel nieuwe dingen tegelijk.
De verschillende onderdelen praten niet precies dezelfde taal, en dat leidt op vele fronten tot zichtbare en onzichtbare problemen.

Aan de beste oplossing wordt inmiddels gewerkt: ik ga de boel overzetten naar een andere forumapplicatie waar ik veel betere ervaringen mee heb, en die goed overweg kan met de moderne serverspecificaties. Ik heb er alle vertrouwen in dat die software wèl naar behoren werkt, maar weet nog niet 100 procent zeker of ik alle oude gegevens goed kan overzetten. Precies dat laatste hield mij tegen om meteen voor die betere technologie te kiezen.

Het is nog wel even stoeien, en dat moet in de zeldzame vrije uurtjes gebeuren, zodat we voorlopig nog even met de huidige oplossing moeten leven. In die tussentijd heeft het weinig zin problemen te melden of pogen ze te omzeilen. Basishandelingen lukken gelukkig, zodat het berichten verkeer gewoon voort kan gaan. Hopelijk kan ik binnenkort de nieuwe oplossing presenteren.

Groet,
Joris
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 13:44:05 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Forum techniek bericht
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2007, 17:52:57 »
Hallo Joris,

Neem je tijd, overhaast niets, en het resultaat zal zeker goed zijn.

Succes!!

Groeten,

Cuno
AVé,
Cuno

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Forum techniek bericht
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2007, 11:52:15 »
Hallo Joris,

Succes met het updaten van het forum, als het resultaat straks goed is geeft dat ook weer veel voldoening.

Ook ik heb mijn website vernieuwd, een modernere look gegeven.
Ook daar uiteraard weer een link naar het forum :-)
www.fotojaap.nl

Groeten,

Jaap
Jaap

Sybren Sikma

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 10
Re: Forum techniek bericht
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2007, 12:44:14 »
Hallo Joris.
]
neem je tijd, je red het wel.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Succes.

Sybren.