Auteur Topic: witte randjes op transparante beelden  (gelezen 9437 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
witte randjes op transparante beelden
« Gepost op: 11 augustus 2007, 20:32:50 »
Ik hoorde ooit (in Houten) dat je, om witte randen rond uitgeknipte beelden te vermijden, moest wegschrijven als Save fot het web/ . GIf-bestand, en tranparancy aanvinken. Heb ik allemaal gedaan maar het werkt niet: de beelden die in naar Wings 3 haal zijn niet transparant. De enige manier die ik ken om transparante beelden in Wings te krijgen is wegschrijven als PSD bestand...maar dan heb je van die akelige witte randjes. Wie weet hoe het moet????? Groeten Gemma
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2007, 20:21:29 door Gemma van Voorst »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: witte randjes op transparante beelden
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2007, 12:13:10 »
Hallo Gemma,

Sla de betreffende bestanden in Photoshop op als PNG-bestanden. Dan zouden de witte randjes tot het verleden moeten behoren.

Met digiDIApositieve groet,

Cuno
AVé,
Cuno

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte randjes op transparante beelden
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:43:18 »
Beste Cuno
Ik had het al geprobeerd met PNG maar de thumbnail in de mediapool zag er zo vreemd uit, met allemaal blauwe velden....Maar je hebt gelijk: mijn adelaar (uitgeknipt) is veel mooier zo, én zonder witte randjes. Hartelijk dank  Gemma

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte randjes op transparante beelden
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:00:38 »
Hallo,

Ik ben ook bezig met het uitknippen maar dan van een gier maar ik blijf witte randjes houden. Ik werk met Adobe Elements 4.0. Ik heb in standaard bewerking met de toverselectie de lucht geselecteerd; in selecteren de doezelaar op 1 gezet en toen de achtegrond gedelet. Doe ik iets fout of is er een andere/beter manier? Verder doe ik opslaan in PNG.zoals Cuno al aanraadde.
Frans

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte randjes op transparante beelden
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2007, 20:21:29 »
Ik selecteer altijd het object (dus eventueel de lucht en dan selectie omkeren) en dan via copy en paste op een nieuw blad met een transparante achtergrond. En dan save als PNG bestand. Doezelaar op 0,dan. Ik ben over de PNG foto nogal tevreden, randjes vrijwel weg. Mijn vogel vliegt mooi over twee dia's heen, vind ik!  Groeten  Gemma