Auteur Topic: dia shows  (gelezen 10536 keer)

adri snijders

  • Gast
dia shows
« Gepost op: 10 november 2003, 06:45:34 »
Ik werk met stumpfl / wing / 4 projectoren. Als ik series maak draait dat vanuit de computer perfect. Vanaf de CD speler niet altijd even foutloos. Er zijn soms plotselinge niet bedoelde en neit geprogammeerde overvloeier.
Is dit een bekend probleem.

Ik gebruik CD van Aldi (20 voor € 10.-) merk Lifetech, een Technics CD speler die geschikt is voor (re)writebles.
Het kan volgens mij dus niet in de (vuile) projectoren (Leica 300) lof stumpfl kassie liggen omdat het probleem zich alleen via de CD speler openbaard. De glas vezelkabel heb niet dicht bij andere draden liggen.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2003, 19:05:26 door adri snijders »

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: dia shows
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2003, 16:06:12 »
Hallo, adri.

Het kunnen veschillende dingen zijn. De allerlaatste optie, die van de optische kabel is het in ieder geval niet. Dat is het mooie van lichtsignalen door een kabel, die laten zich niet beinvloeden door elektromagnetische stralingen van buiten af.
De cd,s van aldi gebruik ik ook.
De cd speler kun je natuurlijk testen met een al eerder gemaakte show, waarvan je weet dat die vlekkeloos werkt.
Het kunnen ook nog de instellingen in je brand progamma zijn.
Als je met nero express werkt, zorg er dan voor dat er in het tweede venster, het venster waar je een bestand moet toevoegen (add), het vinkje bij 'normalize all audio files' , weg haalt. Zie ook de site van Cuno Wegman. http://www.ceegee.nl/

Het zoeken van storing, is het uitsluiten van wat het niet is.
Dus probeer eens een ander merk cd. Een andere speler.
Andere instellingen in je brand progamma (een ander brand progamma)
Je zou, als je nero gebruikt, eens kunnen kiezen voor branden van audio en data cd. Dus een gecombineerde. Er zit een stuursignaal bij de muziek in verknupt. Schijnbaar word dat signaal vervormt.
Een paar berichten hieronder had Brigit ook wat problemen met het aansturen. Lees dat ook maar eens.

Laat de ervaringen nog eens hier verschijnen.
Ben ik nieuwsgierig naar.

Groet



Bericht bewerkt (10-11-2003 17:12)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: dia shows
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2003, 19:05:26 »
Hallo Adri en Anton,

Een andere oorzaak, die toch te vaak onderschat wordt, is (nog steeds) de combinatie van cd-r en brander. Niet alle combinaties leveren even goed bruikbare resultaten.

Bovendien moet je vooral een audio-cd niet met een te hoge snelheid branden. Zelf ga ik daarbij niet hoger dan 4x.
AVé,
Cuno