Auteur Topic: dongle niet gevonden  (gelezen 7845 keer)

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
dongle niet gevonden
« Gepost op: 25 maart 2007, 20:27:13 »

 
Mijn computer meldt dat de dongle niet gevonden kan worden terwijl dat ding er gewoon inzit. Ik heb de computer afgesloten, de dongle eruit gehaald en er weer ingezet. Geen resultaat. Dit geldt ook voor Wing en Wings Platinum. De programma's starten zowel niet vanaf het bureaublad alswel vanuit  de verkenner.

Ik heb succesvol gedraaid op de laatste versie 3.03.
 
Opnieuw het programma (WP 3) downloaden helpt ook niet
 
Ik heb geen USB dongle. Ik heb nieuwe driver opgehaald bij sentinal (forum januari 2005) en geen succes
 
Wat moet ik doen om het spul weer aan de gang te krijgen ?

Adri
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2007, 19:22:37 door Adri Snijders »

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: dongle niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2007, 21:22:05 »
Hallo Adri,

Ik neem aan dat je bij de installatie de dongle eruit hebt gehaald?

Verder heb ik geen tips om 'het spul' aan de praat te krijgen.

Groet,

Marco
Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: dongle niet gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2007, 22:22:23 »
Hallo Adri,

De drivers voor de dongle staan ook op de dvd van WP3.

Voordat je (nieuwe) drivers installeert moet je de oude wel eerst volledig verwijderen (daarvoor staat ook een hulpprogramma op die dvd).

Als je al gebruik maakt van Windows Vista, dat moet je wel de daarvoor geschikte driver van de website ophalen (en installeren).

Overigens: als je WP2 of de oude Wings installeert nadat je WP3 hebt geïnstalleerd, moet je WP3 opnieuw installeren, omdat de oudere versies de dongle-drivers overschijven met verouderde versies.

Een heel andere oorzaak kan zijn: verkeerd ingevoerde vrijgavecodes of dongle-nummer, of een defecte dongle.
Het eerste kun je controleren met de hulpprogramma's op mijn site (www.ceegee.nl) of door het register in te duiken. Het tweede kun je controleren door WP en de dongle te installeren op een andere computer.

AVé,
Cuno

Adri Snijders

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 89
Re: dongle niet gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2007, 19:22:37 »
De dongle draaide wel op een andere computer waar ik het oude wings nog op had staan. Dat zou wijzen op een kapotte Parallelepoort. Bij en computer reparateur op deze poort een priter aangesloten. Daar werd de printer wel herkend maar leverde geen printje.

Daar werd een nieuwe poort op een andere plaats erin gefabriekt. Hij vertelde dat toe bij het testen bleek dat de puntjepuntje (ik weet echt niet meer wat hij zei) hersteld kon worden. Op de die, in eerste instantie niet functionerende poort, draait de dongle weer goed.

Hoe dat kon wist hij mij niet te vertellen maar wel dat soms ook computers niet te volgen waren......! Ik hem ook niet. De kosten vielen mee veertig flappen

Adri