Auteur Topic: beeld van dvd  (gelezen 9065 keer)

Ben Visser

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
beeld van dvd
« Gepost op: 31 januari 2007, 08:56:06 »
Ik heb de nieuwe versie van wp3.02 geinstalleerd en probeer een jpg plaatje in de media-pool te plaatsen direct van een dvd.
Resultaat is een zwart vlakje in de media-pool.
Doe ik dit in versie 2.4 dan gaat het perfect.
Kopieer ik de jpg eerst van de dvd op de harde schijf en dan in de media-pool, werkt prima ook in versie 3.02.
Wat doe ik verkeerd of ben ik vergeten. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
ben visser
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2007, 19:50:34 door bsv »

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: beeld van dvd
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2007, 17:04:43 »
Hoi Ben

Wij hebben het net geprobeerd om een plaatje op die manier in te voegen. Wij krijgen ook een zwart beeldje. Ook met grafische bestanden geprobeerd. Lukte niet. Heeft het iets te maken met de dvd (extern). Misschien doen we toch iets fout.

Dirk en Ria Vet

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: beeld van dvd
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2007, 17:47:15 »
Hallo Ben, Ria,

Het heeft volgens mij te maken met de grafische afbeeldingen die WP3 gaat maken, als je een afbeelding vanaf een CD of DVD inleest kan WP het zelf gemaakte geoptimaliseerde bestand niet kwijt, het is immers onmogelijk te schrijven naar een CD of DVD.

Stel de opties in WP3 in zoals op bijgevoegde screenshot (zelf gekozen map uiteraard) en volgens mij gaat het dan wel lukken!

Succes,

jaap
Jaap

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: beeld van dvd
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2007, 19:03:01 »
Hallo Ben, Ria en Jaap,

Op de manier die Jaap beschreven heeft zou het kunnen lukken, maar ik moet het ten sterkste afraden: in deze vorm lijkt het te gaan werken, maar op termijn zullen zeker problemen ontstaan.

Waarom? Op de beschreven manier worden wel de grafische bestanden gemaakt, en kan WP de plaatjes laten zien. Maar zodra de dvd uit de speler is verwijderd, is ook het originele plaatje voor WP niet meer bereikbaar. Als je dan bijvoorbeeld een exe of video gaat maken, of de grafische bestanden opnieuw laat berekenen, of de grootte van het screen aanpast, is het plaatje er niet meer, en kan het dus ook niet meegenomen worden in het verdere resultaat.

De beste (in mijn ogen enige) werkwijze is: maak voor elke serie een aparte map, met daarin een map (en eventuele submappen) waarin je alle plaatjes zet die in de serie gebruikt worden. En alleen vanuit die map(pen) neem je de plaatjes op in de show.

In mijn ogen is de nieuwe werkwijze van WP een uitstekende veiligheidsmaatregel. De werkwijze van de oude versie had eigenlijk niet zo mogen zijn.

AVĂ©,
Cuno

Ben Visser

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: beeld van dvd
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2007, 19:45:24 »
ik wilde iedereen die mij antwoord heeft gegeven hartelijk danken voor deze duidelijke en snelle reactie's.
met groet,
ben visser

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: beeld van dvd
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2007, 19:50:34 »
Jullie moeten mijn antwoord niet verkeerd begrijpen, de vraag was waarom de plaatjes niet worden weergegeven, daarom mijn antwoord wat de oorzaak is van het niet weergeven van de afbeeldingen.

De werkwijze is absoluut af te raden (ben ik volkomen met Cuno eens), eerst een project maken vanaf een mappenstruktuur op de harddisk, als het project klaar is een backup naar CD of DVD. En dan de CD in de kast (of kluis ;-) )

Groet,

Jaap
Jaap