Auteur Topic: video  (gelezen 8164 keer)

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
video
« Gepost op: 15 januari 2007, 14:56:43 »
Hallo allemaal en nog beste wensen voor het nieuwe jaar. Dit weekend hebben wij WP3 proversie gekregen en het bevalt uitstekend en hebben de installatie zonder problemen voor elkaar gekregen.

Maar nu het volgende probleem. In de proversie hebben wij nu een videomodule. Dus dat uiteraard meteen geprobeerd. Een filmpje (mov extensie) van de fotocamera, minolta A2,  ingevoerd. Maar nu leest WP3 het formaat niet. Later een mpeg-2 filmpje van een camcorder ingelezen en die leest de film nu wel. Weet iemand een oplossing om een filmpje van een fototoestel in te lezen of lukt dat gewoon niet?
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2007, 20:55:34 door riavet »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: video
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2007, 18:17:22 »
Om te voorkomen dat het antwoord, via bilaterale communicatie, alleen bij Ria bekend wordt, geef ik toch even een algemeen antwoord.

Wings Platinum kent het mov-formaat (filmpjes met de interne indeling van Apple Quicktime) niet, en kan er daarom niet mee werken.

De makkelijkste manier om toch deze filmpjes te kunnen gebruiken: converteer de mov-filmpjes naar een formaat dat door Wings Platinum wel gegeten wordt: avi, mpeg, wmv e.d.

Hiervoor zijn vele (gratis) programma's te vinden op internet. Zoek met Google naar termen als 'mov mpeg convertor' en je zult een heel eind komen.

Wellicht ten overvloede: dit is dus geen probleem over filmpjes uit alle  fototoestellen (want er zijn ook fototoestelen die zelf in avi- of mpeg-formaat hun filmpjes opslaan), het is een probleem van het bestandsformaat.

AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: video
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2007, 19:44:56 »
Hoi Cuno

Op de Stumpfl dag gisteren heb ik het antwoord van Jan gekregen. Maar via mijn zoektocht op Google kreeg ik een woud van sites met movieconverters, betaald en onbetaald. Wat is de beste? Liefst free download, want we blijven zuinige hollanders!! Nog bedankt voor je antwoord, Cuno.

Groetjes Ria Vet

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: video
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2007, 19:17:17 »
Hallo Ria,

Ik weet dat Jan zaterdag het antwoord op jouw vraag heeft gegeven, maar ik weet ook dat niet alle lezers van het forum lid zijn van de SGG, en dus geen weet hadden van dat antwoord.

En voor eenieder: er zijn vele gratis video-conversieprogramma's, maar deze is (volgens horen zeggen, ik heb er zelf geen ervaring mee) geschikt voor vele bestandsformaten: Squared5 (http://www.squared5.com/).

AVé,
Cuno

Ria Vet

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: video
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2007, 21:56:03 »
Cuno

Klasse, dank je wel. We gaan hem uitproberen. Groeten Ria Vet

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: video
« Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2007, 20:55:34 »
Hallo Cuno,

Ik heb de mov files omgezet naar avi file: en ik krijg veel kwaliteitsverlies met name in de schokkende beelden. Het kan zijn dat de .mov bestanden niet de kwaliteitsstandaard is die bij Platinum hoort. Maar het zou wel prettig zijn als Platinum ook de .mov beelden ondersteund. Ik was namelijk in eerste instantie op het verkeerde been gezet omdat bij het binnenhalen van de beelden platinum de .mov bestanden in de video map zette. Vraag: zit dat in de update planning?  

Marco
Marco