DIAav en HDav - Software > Presentatiebewerking Wings

Watereffect tijdens presentatie

<< < (3/4) > >>

Gemma van Voorst:
Ik heb ook veel last van dit effekt, met name in de lucht. Ik maak vaak witte luchten wat blauwer via Photoshop, selecteren en dan met een gradientkleur (twee subtiel verschillende tinten blauw). Ziet er prachtig uit, op computerscherm én TV, maar op de beamer ga je strepen zien, of cirkels, afhankelijk van hoe de gradient stond ingesteld. Dus het lijkt er inderdaad op dat de beamer a.h.w. grotere stappen maakt in die verlopende kleuren en daardoor dat watereffekt veroorzaakt. Ik zie het ook vaak optreden bij zonsondergangen e.d., je krijgt dan lelijke kringen rond de zon. Dus die dure beamer laat hier een flinke steek vallen???

Cuno Wegman:
Hoewel ik niet helemaal begrijp wat Adri op 20 augustus wilde melden, denk ik wel iets te kunnen zeggen over het probleem van Gemma.

Gemma,

Je schrijft niet welke beamer je gebruikt, maar omdat je schrijft dat het op tv en computerscherm wel goed gaat, verwacht ik de oorzaak in een van de ondestaande punten (die overeenkomen met mijn beschrijving van 15 januari).
- de beamer heeft een te beperkte kleurdiepte. Dit komt vaker voor bij beamers die eigenlijk ontworpen zijn voor bedrijfspresentaties met Powerpoint. Bij de betere beamers mag dit eigenlijk niet voorkomen
- maar ik verwacht dat de ingestelde resolutie van Windows (of die van het screen in Wings Platinum of die van een berekende exe-presentatie) niet gelijk is aan de werkelijke resolutie van de beamer.
Dan ontstaat het gevolg dat hetzij de beamer, hetzij de grafische kaart, de door Wings Platinum goed aangeleverde beeldgegevens moeten gaan herrekenen, met het geschetste resultaat.

Met digiDIApositieve groet,

Cuno

Piet Huijgens:
Hallo

Het probleem komt ook bij mij soms voor sinds WP3,bij WP2 had ik dit probleem niet.
Mijn beamer is de canon xeed.
Gezien dat het nogal bij wat gebruikers voorkomt ,lijkt het me ,dat het niet alleen een hardware probleem is.

Te hopen is dat Stumpfl dit software matig kan oplossen.

Met vriendelijke groet

Piet

Marco Ising:
Hallo Piet en anderen,

Het probleem had ik al voordat versie 3 was geinstalleerd. Door de verschillende mogelijkheden te checken die in
bovenstaande discussie is vermeld is het trileffect sterk verminderd. Met name de grootte van de beelden in de show aanpassen aan het beamerformat.

MVG.

Marco

Piet Huijgens:
Hallo Marco en anderen

Met wp2 heb ik nooit mijn shows aangepast dwz. mijn beeldscherm resolutie van de portable pc was 1400 x 1050 evenals mijn beamer echter mijn show exe bestand 1024 x 768,dit gaf in wp2 geen enkel probleem (even ter informatie  ik draaide mijn shows met een laptop met 64 mb  ati grafische kaart ) ook in wp3 ging dit nog ;echter met wp3 versie 3.10 en de vele updates heb ik heel soms een watereffect met de beamer dit is ook niet altijd  bij dezelfde beelden,terwijl ik nu over een laptop beschik met een proffesionele grafische kaart van 512 mb vast video geheugen met ggdr3 snelheid en ik draai nu met een scherm aangepast aan 1400 pixels,beamer 1400 pixels en show 1400 pixels breed en uitgestuurd via  korte dvi kabel.
Ik kan nog andere voorbeelden aanhalen en blijf daarom van mening dat er softwarematig wel degelijk iets veranderd is in wp3  3.10 en de updates,wat het watereffect mogelijk mede veroorzaakt,de tijd zal het leren.

Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie