Auteur Topic: schotland  (gelezen 9286 keer)

adri snijders

  • Gast
schotland
« Gepost op: 19 augustus 2004, 18:11:37 »
Voor mijn serie Schotland (ik heb 300 bruikbare dia's) wil ik een pittig niet al te voorspelbaar muziekje hebben. (geen echte typische schotse doedelzakkenmuziek, ennya oid,)  Ik denk dat ik met die 300 dia's zeker 3 of vier series kan maken.

Adri
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2004, 16:04:25 door adri snijders »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: schotland
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2004, 19:32:20 »
Hallo Adri,

Ik vrees dat er voor het geven van een muziek-advies meer informatie nodig is dan 'ik heb 300 dia's van Schotland'. Zo zal het voor de muziekkeuze van belang zijn of het bijvoorbeeld landschappen, steden, gebouwen betreft. Ook zal, denk ik, een indicatie van de gewenste tijdsduur en een indicatie van de gewenste sfeer nodig zijn.

Er is trouwens nog een manier waarop je aan een muziek-advies kunt komen: stuur je verzoek naar de redactie van DiaToon, hét tijdschrift voor de makers van dieseries in overvloei.

AVé,
Cuno

adri snijders

  • Gast
Re: schotland
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2004, 07:38:14 »
De beelden zijn gemaakt op de Schotse Hooglanden, berggebied, ruimtelijk landschap, laag licht, dramatiek, helder licht maar ook dreigende regenbuien. Geen steden kastelen oid.

Leo Koppens

  • Gast
Re: schotland
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2004, 16:04:25 »
Hallo Adri

Wat volgens mij uitstekend geschikt is, is de (film)muziek van Popol Vuh, bv. CD 'De best soundtracks from Werner Herzog films', 'Coeur de verre', en 'Tantric songs'. Dit is meeslepende, mysterieuze en soms onheilspellende muziek in de sfeer van koning Arthur.

Ik heb een verzamel cd, dus als je behoefte hebt...laat het weten.

Groeten

Leo