Auteur Topic: plaatsing in magazijnen  (gelezen 7041 keer)

marco

  • Gast
plaatsing in magazijnen
« Gepost op: 7 april 2004, 16:32:58 »
Beste Stumpfle gebruikers,

Met de complexiteit van de software en de ondersteunende kastjes kan het niet anders zijn dt sommige funkties in het oude Wings niet meer of op een andere manier in Platinum terug te vinden zijn. In versie 32 zie ik al
een aantal Wings zaken terug, die in eerdere versie niet zaten.
Belangrijk is een open oor voor gebruikerswensen met name die veel ervaring hebben in Wings, en met wat geduld komt het in een volgende versie mee. Platinum biedt op sommige onderdelen al veel meer dan het oude Wings, maar ik moet er ook bij zeggen dat voor sommige shows weer teruggrijp op Wings. Dat heeft voornamelijk te maken dat ik zelf kontrole wil hebben over de diatoewijzing in de magazijnen in kombinatie met het gebruiken van een ''echte diabak'' voor de sortering.

Groeten,

Marco
De toewijzing van de dia,s in de magazijnen is net zo te regelen als in het oude wings. Heeft te maken met de toewijzing van de sporen aan de projektoren zoals bij het oude wings.
Jan heeft dat de laatste stumpfl dag laten zien.
Het is relatief makkelijk te realiseren.
Ik moet zeggen dat ik daar in het begin wat moeite mee had.
Ook ik leg mijn dia,s nog altijd op een echte lichtbak.
Goed voor het overzicht van verhaal lijn, contrast, en kleur gebruik.

Anton

Hallo Anton,

Kan je de mensen die er afgelopen keer, zoals ik, niet bijwaren, bijpraten.
Zal waarschijnlijk zijn door de dias te blokkeren in de diabak van Platinum.

In Wings zit die mogelijkheid niet en kan je het ook niet verkeerd doen.

Groeten,

Marco

Auteur: Anton Sollie
Datum:   06-04-2004 20:55

Het zijn een aantal handelingen die je kunt opslaan. Zodat je later sneller dit op kunt halen.
Als je kijkt bij de mediapool, onder tabblad schermen, dan zie je daar een scherm staan met een beeldveld. Voeg beeldvelden toe.(klik met rechts op het icoon en kies voor beeldveld toevoegen) Als je drie projektoren hebt, voeg je er twee toe. Het eerste beeldveld (die er al was)
noem je proj. A. Dit doe je door op het woord beeldveld te klikken, en dan de nieuwe tekst invoeren. Herhaal dit voor de andere beeldvelden(resp. proj. b en c ). Achteraan de zin van beeldveld proj.a, staat onder de kop Diaprojektoren, iets van 1,2,3,enz. Verander dit in een 1.
Bij het volgende beeldveld proj.b zet je een 2. Enz.

De volgende stap is het toewijzen van de sporen aan de beeldvelden.
Open net zoveel sporen, als dat je projektoren hebt. Ga links in het spoor staan met je muis. Daar waar proj.a staat, en klik met links en kies voor eigenschappen. Kies bij beeldvelden voor de juiste die bij het spoor hoort. Herhaal dit voor de rest van de sporen. Nu zijn dus de sporen en de projektoren aan elkaar gekoppeld net zoals in het oude wings.

Als je deze opmaak opslaat als een bestand onder een naam bijvoorbeeld nulshow, een show waar nog geen beelden of muziek in zit, alleen maar de opmaak, dan kun je deze later snel oproepen bij het maken van een nieuwe show. Wel even een nieuwe naam geven voordat je beelden en muziek gaat laden. Zo blijft die nulshow bestaan.

Los van dit verhaal, zou ik toch het beheersen van die sporen en projektoren loslaten. Het is even wennen, maar als je er aan over gegeven hebt, wil je niet meer terug. Het heeft echt voordelen. Je kunt je puur concentreren op wat er in je previeuw venster gebeurt. Hoe de verdeling van de dia,s dan word, laat je lekker over aan de software.

Als het nog niet helemaal duidelijk is, vraag het dan.

Groet Anton

Anton

Auteur: Henk van der Vleuten
Datum:   07-04-2004 00:08

Marco en Anton.
Is het niet verstandiger de discussie over dia plaatsing in magazijnen als een nieuw onderwerp in het forum te brengen. Het heeft met toepassing van Aux relais namelijk niets te maken.

marco

  • Gast
Re: plaatsing in magazijnen
« Reactie #1 Gepost op: 7 april 2004, 16:35:02 »
Henk,

Je hebt gelijk,

Anton,

Ik ga het proberen, dank.

Marco