Auteur Topic: Wel exe in wings 4 maar niet in wings 5  (gelezen 6642 keer)

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Wel exe in wings 4 maar niet in wings 5
« Gepost op: 29 september 2013, 13:50:02 »
Hallo, mijn eerste probleem met wings 5. Heb een show in wings 4 gemaakt met o.a. video en ook beeldsequentie's erin. daarvan een exe gemaakt en deze loopt goed. Ik heb deze show in wings 5 overgenomen, nergens een fout melding alles leek goed totdat ik ook hier van een exe bestand gemaakt heb en deze wou afdraaien. Wat bleek... alles was te zien behalve de beeldsequentie's, die bleven zwart terwijl het geluid wel door liep? Wat is er fout gegaan? Dus in wings 4 wel en wings 5 niet !! Gr. Jos

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re:Wel exe in wings 4 maar niet in wings 5
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2013, 19:38:28 »
Hoi Hoi, ben eruit.. met hulp van Jan en enkele dagen werk (gelukkig met pensioen) lukt het me om ook in wings 5 een exe te maken met daarin beeldsequenties.
Wat ging er allemaal fout. In wings 5 moet de verhouding van de afbeelding exact 16:9 zijn dus b.v. 3504 x 1971. 3504 : 16 = 219 en ook 1971: 6= 219.
Mag geen pixel verschillen in wing 4 kon dat wel. Wat bleek, de afbeeldingen heb ik via Photoshop, afbeeldingsprocessor naar 3504 x 1971 pixels om willen zetten.
Mooi niet, Photoshop maakte ondanks mijn goed ingevoerde pixels er gewoon 3503 x 1971 van.... en die ene pixel verschil maakte dat de video geheel vervormd werd.
Heb dus handmatig in Photoshop de afbeeldingen moeten veranderen naar 3504 x 1971 pixels.... (werk hebben is niets, maar werk houden..)
Nog even de volgorde van werken voor een beeldsequentie naar wings-video ( dat moet in wings 5)
1 de serie omzetten naar 16:9 in de juiste pixel verhouding, dat zorgen dat de benummering van 1 t/m.... opvolgend loopt  en aan een gesloten. Dus geen nummet er tussen uit.

2 serie via beeldsequentie inladen in wing 5 d.m.v. dubbel klikken op het eerste nummer van de afbeelding. Deze in de tijdlijn zetten gaat dan uitrekenen.

3 dan in de tijdlijn op de beeldseqentie gaan staan via speciale functie naar wings-video converteren, gaat weer rekenen.

4 Nog een keer op de beeldseqentie gaan staan en weer via speciale functie wings-vidoe converteren en klaar is kees (jos)

hierna is er dan een goede exe van te maken. Hopende dat jullie iets hebben van mijn geploeter. Groetjes Jos