Auteur Topic: wings maakt geen grafische bestand in audio  (gelezen 6219 keer)

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
wings maakt geen grafische bestand in audio
« Gepost op: 31 januari 2013, 14:58:36 »
Hallo,

Ik heb een audio file in een audiospoor gezet en dan gaat wings daarvoor een grafisch bestand van maken, meestal gaat dit vrij snel, gisteren heb ik een audiofile van 16 minuten in audiospoor gezet en daar ging het maken van een grafisch bestand maken al moeizaam, het voortgangsbalkje ging stoterig en sprong vaak terug, dus ook de %aanduiding van bv 25naar 79 of 95 endan weer naar 2 of zoiets maar na een tijdje wachten was het grafisch bestand toch gemaakt, vandaag had ik een file van 2 minuten en nu lukt het helemaal niet meer, de computer loopt vast en na ctrl-alt-delete toets wings beeindigd, computer opnieuw opgestart en daarna wings geactiveerd met laatste update openen en daarna weer file in audiospoor gezet en dan begint wings weer te proberen om een grafisch bestand te maken, de muiscursor reaggeert niet, kan dus ook wings niet op de normale manier afsluiten, na ongeveer een half uur wachten was er nog steeds niets gebeurd, dus daarom maar weer met ctrl-alt-delete afgesloten.
Iemand die dit begrijpt en een oplossing weet?

vr,groet, Ite
Ite

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:wings maakt geen grafische bestand in audio
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2013, 20:16:12 »
Hallo Ite,

Als het maken van de grafische bestanden niet werkt, zijn er eigenlijk maar twee oorzaken te verzinnen:
- het geluidsbestand is niet goed
- Wings Platinum of de codec voor het uitpakken van het geluidsbestand is niet goed.

De eerste oorzaak is te testen door een ander geluidsbestand in de show op te nemen, waarvan je met zekerheid weet dat het bestand goed is (in een eerdere show gebruikt).
De tweede oorzaak is minder waarschijnlijk en zou te verhelpen moeten zijn door WP de deïnstalleren, computer te herstarten en dan WP weer te installeren.
TENZIJ je (na het vorige probleemloze gebruik van WP) een ander programma hebt geïnstalleerd dat ook iet met geluid zou kunnen doen. Dan kan het zo zijn dat dit programma enkele instellingen binnen Windows overhoop heeft gegooid (is meer bekend bij video dan bij audio).

Ik weet niet of je de geluidsbestanden zelf hebt gemaakt, of de uit het wereldwijde web geplukt hebt. Maar MP3-bestanden die over het internet zwerven bevatten vaak beschadigingen, incosistente interne gegevens of elementen die niet door alle MP3-programma's goed verwerkt kunnen worden.

Als je er helemaal niet uit komt, stuur mij dan zo'n probleembestand.
AVé,
Cuno

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Re:wings maakt geen grafische bestand in audio
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2013, 11:34:53 »
Hallo Cuno, bedankt voor je antwoord, het probleem lag waarschijnlijk bij de manier van het binnenhalen van de file uit de Tascam recorder, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb vanmorgen het volgende gedaan, eerts een file van een  cd gehaald, zodra de file gecopieerd en opgeslagen was, was het gafisch bestand ook al klaar. Dus daar lag het niet aan.
De file van de Tascam recorder rechtstreeks uit de Tascam recorder binnen gehaald in Wings en het grafisch bestand was in no time klaar, daarna de Tascam recorder uitgezet en het gevolg was dat ik de file niet meer kon afspelen, wel te verklaren natuurlijk omdat de bron weg was, daarna de file uit het audio bestand van de harde schijf gehaald waar het betreffende bestand al in gezet was door het bestand van de Tascam recorder te copieren naar de harde schijf, en gelijk stond het grafisch bestand er ook!
Wat er precies aan de hand geweest is weet ik niet, een verkeerde manier van binnenhalen de eerste keer misschien, vind ik wel vreemd, de vorige keren heb ik ook zo gedaan en dat ging wel goed, het zal wel een raadsel blijven, maar in ieder geval ben ik mede door jou hulp geholpen, nogmaals bedankt.
Vriendelijke groet, Ite
Ite