Auteur Topic: Serie-intervalbeelden vervolg  (gelezen 7432 keer)

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Serie-intervalbeelden vervolg
« Gepost op: 28 januari 2013, 12:16:24 »
dag, er gebeuren rare dingen... de gehele dag bezig geweest met de intervalbeelden. Van alles geprobeerd maar een serie krijg ik er niet in. Alle afbeeldingen hetzelfde gemaakt als de wel geplaatste serie, maar niets help. Blijf het verbodsbord blijft. Toen de serie in tweeën geknipt in deel 1 en deel 2, en wat gebeurt er, deel 1 lukt weer niet, maar deel 2 wel???
In dezelfde show staan b.v. een filmpje met 315.2 mb deze wel gelukt, andere serie van 136.7 mb ook en deel 2 54,9 ook, maar deel 1 van 69.4 mb niet. wat gaat er fout?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Serie-intervalbeelden vervolg
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2013, 21:14:54 »
Hallo Jos,

Als een mens in dezelfde situtatie op twee momenten hetzelfde "doet", maar het resultaat is niet hetzelfdde, dan heeft hij/zij toch meestal iets anders gedaan. Omdat de mens niet in meerdere situaties 100% identiek handelt. Hooguit bij benadering. En alleen al door het tijdsverschil tussen de handelingen zal de situatie ook niet 100% identiek zijn.

Als de computer (Wings Platinum) in twee identieke situaties niet hetzelfde doet, zijn de situaties niet hetzelfde.

Als de instellingen binnen WP in orde zijn, en de eigenschappen van de beeldsequentie ook, dan kun je de intermediate videobestanden (alsnog) laten berekenen via de een klik met de rechter muisknop in de Media-pool: het verbodsbord geeft aan dat het intermediate videobestand niet gemaakt is.

Als het maken van het intermediate videobestanden toch niet lukt, dan kunnen de eigenschappen van de beeldsequentie buiten het bereik liggen (bijvoorbeeld een te hoge resolutie).

Een gedetailleerder antwoord op jouw melding is door mij nu niet te geven: jouw beschrijving is een beetje moeilijk te volgen (wat doe je doet, wat er gebeurt en welke instellingen heb je daarbij gebruikt).
AVé,
Cuno

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re:Serie-intervalbeelden vervolg
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2013, 17:10:41 »
Hoi Cuno. wat ik heb gedaan is, een serie fot's met oplopende nummering met Photoshop kleiner gemaakt in jpg. dan deze in de show gezet volgens de instructie film. Stopbord, serie in tweeen geknipt en eerste serie weer stopbord tweede serie is gelukt. Toen serie een ieders keer een foto door geschoven totdat de fout bij nr. 15 kwam. De foto was gelijkt aan de andere, alles gelijk tijdig gemaakt. Toen een serie gemaakt van 1 t/m 14, deze is gelukt, daarna een serie gemaakt van 15 t/m 78 ook gelukt. Dus twee serie's met dezelfde foto's lukte wel. Maar een serie van 1 t/m 78 niet? Ik kan geen verschillen zien in een serie van 1 tot 78 of twee serie's van 1 t/m 14 en de andere 15 t/m 78. Gr. Jos

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re:Serie-intervalbeelden vervolg
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2013, 17:25:33 »
Hallo Jos,

Dat is inderdaad een vreemde situatie.
Wat mij betreft mag je mij de reeks foto's mailen (tot een totaal van 5 MB "direct" of anders via WeTransfer), dan ga ik hier even experimenterend zoeken naar de oorzaak.
AVé,
Cuno

jos mensen

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re:Serie-intervalbeelden vervolg
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2013, 10:41:37 »
Hoi Cuno, zet alles wel op een cd en neem deze dat de volgende bijeenkomst mee. Als ik de serie heel klein maakt met de afbeeldingsprocessor van photoshop b.v. 700 x 394 dan lukt het wel, maar bestanden van 3754 x 2111 niet. Dank voor de moeite. Gr. Jos