Auteur Topic: Alphawipe werkt niet.  (gelezen 6528 keer)

Frank Vermeulen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Alphawipe werkt niet.
« Gepost op: 12 juni 2011, 22:24:29 »
Hallo,

Ik heb een poging gedaan om een alphawipe te maken. Hiervoor heb ik de instructie gevolgd die Chief John eerder op dit forum heeft gegeven. Als ik daarna de presentatie start komt er geen alphawipe maar het beeld komt gewoon hard in. In de balk van betreffende beeld is "FX1" komen te staan. Wie weet wat ik als simpele beginner verkeerd heb gedaan?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Alphawipe werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2011, 00:26:03 »
Hallo Frank,

Mijn eerste vermoeden is: je hebt de curve van het beeld vanaf het begin op 100% staan (dat is in principe juist), maar hebt dat waarschijnlijk gedaan door het knooppunt aan het einde van de fade-in horizontaal te verplaatsen naar het begin van het object.

Door deze handeling is de invloeitijd nul geworden en daarmee de tijd voor de alpha-wipe ook. Resultaat: harde overgang.

De juiste methode is het verticaal verplaatsen van het beginpunt van de curve naar boven (100%).

In deze afbeelding is het verschil zichtbaar:


Bij het eerste object gaat het mis, bij het tweede object gaat het zoals bedoeld.
De afstand tussen het begin van het object en het knooppunt tussen fade-in en standtijd bepaalt het tempo van de alpha-wipe.
AVĂ©,
Cuno

Frank Vermeulen

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Alphawipe werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2011, 01:54:48 »
Hallo Cuno,

Dit was inderdaad de oplossing.
Bedankt voor de smelle reactie!