Auteur Topic: wings projecten overzetten op nieuwe computer  (gelezen 7832 keer)

syds kloosterman

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
wings projecten overzetten op nieuwe computer
« Gepost op: 23 februari 2009, 14:37:39 »
Ik heb een nieuwe computer aangeschaft en opnieuw wings geinstaleerd met de opgevraagde USB-stick.
Nu wil ik mijn oude opgeslagen projecten weer invoeren in wings. Kunt u me advies geven hoe te handelen?

A.M. Ritmeester

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: wings projecten overzetten op nieuwe computer
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2009, 19:49:27 »
op welke wijze heb je de projecten opgeslagen? Als deze op een cd of usb stick staan kun je deze gewoon door kopiƫren en plakken op je nieuwe pc zetten. succes.
Ad Ritmeester

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: wings projecten overzetten op nieuwe computer
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2009, 21:48:33 »
Hallo Syds,

Als je de mappen met de bestanden naar je nieuwe computer overbrengt, kun je het .PT3 in Wings openen, maar.... en daar schuilt het addertje: Wings geeft waarschijnlijk aan dat er bestanden ontbreken!

Wings zet in zijn showbestand (PT3) niets meer dan de informatie welk bestand (audio/video/afbeelding) die op een specifieke plaats staat, jij op in de show gebruikt. Als je dus een nieuwe PC hebt, en je mappenstuctuur is niet precies gelijk, loop je tegen dit probleem aan!

Ik weet niet welke versie van Wings jij hebt, uitgebreide versie's kunnen een backup van de show maken inclusief de afbeeldingen, audio- en videobestanden, als je deze backup overzet en Wings bij de eerste start van de show vertelt in welke map de bestanden staan, dan is het zo gepiept  ;D

Maak je echter zoals velen  ::) shows waar je de afbeeldingen willekeurig ergens uit een map gebruikt, dan rest er niets anders dan Wings de hele harde schijf te laten doorzoeken en hopenlijk woren dan alle bestanden gevonden. Laat Wings in ieder geval een logbestand maken (bijv. op je desktop) zodat je kan zien welke bestanden evtentueel niet werden gevonden.

Bovenstaande pleit in ieder geval voor gestuctureerd werken, anders loop je vroeg of laat tegen dit probleem aan  8).

Zet je bestanden over via een CD of DVD, vergeet dan niet om de schrijfbeveiliging eraf te halen, anders kun je er niets mee beginnen.

Mochten er nog vragen zijn dan zien we het wel!
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2009, 21:52:10 door Jaap Postma »
Jaap

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: wings projecten overzetten op nieuwe computer
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2009, 14:31:05 »
Het lijkt me dat het kopieren van de oude hardeschijf naar een externe (bijv. USB) harde sschijf en daarna daar vandaan naar de nieuwe computer, veel sneller en efficienter gaat.
Wie de mogelijkheid heeft (en dat zijn er velen) de oude harde schijf tijdelijk in de nieuwe computer aan te sluiten werkt op de ombouw na nog sneller.
Henk

syds kloosterman

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
Re: wings projecten overzetten op nieuwe computer
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2009, 12:14:19 »
Bedankt voor de reacties.
Het is gelukt