Auteur Topic: welke apparatuur?  (gelezen 7207 keer)

Tom

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 18
welke apparatuur?
« Gepost op: 3 januari 2004, 10:59:06 »
Hallo,

Al geruime tijd ben ik van plan overvloei apparatuur aan te schaffen, enig struikelblok is de financiele investering. Hopelijk dit jaar. De voorkeur gaat naar stumpfl uit.

De gedachte gaat uit naar 3-4 projectoren ( nu zett projectoren de voorloper van de p600) huisgebruik etc. Echter welk model is nog de vraag. Met compact flash card of de modellen waarbij je een computer moet meenemen( gaan uit het assortiment?) Zij alle modellen ook geschikt voor slede en carrousel? Is de flash card na een aantal jaren nog wel up to date en bruikbaar of komen er op korte termijn nieuwe mogelijkheden en modellen. Hoe groot is het risico dat de hardware na een aantal jaren is achterhaald? De software zal zeker nog veranderen maar zal dit blijven draaien op de hardware. Nogal wat vragen welke een twee drie in mij opkomen. Natuurlijk ben ik in houten op bezoek geweest en ben daar zeer uitgebreid geinformeerd. Echter duizeld me het nog steeds.

Elke ervaring of reactie is zeer welkom.

Hartelijke groet,

Tom



Bericht bewerkt (03-01-2004 12:03)
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2004, 20:00:57 door tom »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: welke apparatuur?
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2004, 20:00:57 »
Hallo Tom,

Jan Roeleveld in Houten is onbetwist het meest bekend met de (on)mogelijkheden van de Stumpfl-overvloeiapparaten.

Ik kan mij echter voorstellen dat een bezoek aan Houten een duizelingwekkende hoeveelheid informatie oplevert.

Toch wil ik even een paar reacties geven op jouw tekst.
1. Er is volgens mij geen enkel Stumpfl-overvloeiapparaat waarbij het nodig is om de computer mee te nemen. het is bij allemaal (of de meeste) echter wel mogelijk.
2. In principe zijn alle modellen geschikt voor alle modellen projectoren. De enige uitzondering is volgens mij de SD Event Control Light, die (zonder aanvullende apparatuur) alleen projectoren kan aansturen die voorzien zijn van een seriële poort.
3. Het gebruik van de CF-card is de meest recente ontwikkeling op dit gebied, en ik verwacht niet dat die weg snel verlaten zal worden. Daarnaast is het zo dat bijna alle modellen (behalve de SD Event Control Light) nog steeds bestuurd kunnen worden met de voorgangs van de CF-kaart, namelijk de CD (voor digitale aansturing, of via de DAT-recorde) en de analoge meersporen-recorder. Dus volledig 'backward compatible' zoals dat zo mooi heet.
4. Ook als er nieuwere techniek komt, blijft de oude techniek gewoon bruikbaar. Het kan alleen zo zijn, dat de nieuwe mogelijkheden van de nieuwe techniek niet door de oudere apparaten toegepast kan worden. Maar dat is bij iedere techniek zo. Er zijn nu ook geen V2000-videobanden meer te koop...
5. Voor een huiskamersituatie zijn volgens mij alle aanstuurmethoden goed bruikbaar: rechtstreeks door de pc (vereist wel een audio-verbinding tussen pc en geluidsinstallatie en eventueel pc in de huiskamer), middels de cd-speler van de huiskamerinstallatie (mits die beschikt over een digitale uitgang (optisch of coaxiaal), en middels CF-kaartje.
6. De nieuwste techniek heeft natuurlijk de hoogste overlevingskans. Dus als ik zo naar de mogelijkheden op de site van Stumpfl kijk, dan zou in mijn ogen de SD EC 2x4 een goede keuze zijn. Desnoods in eerste aanleg zonder MP3-module (dan dus aan te sturen vanuit de PC en vanaf een cd). Daaraan kunnen alle modellen projectoren gekoppeld worden.

Voor de volledigheid: ik heb geen enkel belang bij de producten van Stumpfl, maar ben zelf 'gewoon' gebruiker daarvan (ik beschik over een SD 404 en een SD Event Control Pro en ken dus de verschillende aanstuurmogelijkheden).

En nogmaals: de meeste ervaring en kennis heeft Jan Roeleveld.

AVé,
Cuno