Auteur Topic: Omzetten van projektoren  (gelezen 9921 keer)

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Omzetten van projektoren
« Gepost op: 8 november 2006, 15:14:23 »
Ik heb een show met KODAK projectoren gemaakt, nu wil ik deze met LEICA P 600 projek. gaan vertonen. Kan ik bij de eigenschappen de getallen van de transport tijd veranderen of blijft de transport tijd van de KODAK gehandhaafd?

Gr. Wims
« Laatst bewerkt op: 13 november 2006, 18:41:35 door wims »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Omzetten van projektoren
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2006, 20:48:50 »
Hallo Wims,

Je hoeft de eigenschappen niet te veranderen, maar het mag natuurlijk wel.
Door de waarden aan te passen voorkom je de situatie dat WP er van uit gaat dat een projector al klaar is met wisselen (en dus de lamp weer aan kan), terwijl de projector eigenlijk nog (lang) niet klaar is.

AVé,
Cuno

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re: Omzetten van projektoren
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2006, 14:30:30 »

Hallo Cuno,

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik waarschijnlijk in de problemen kom omdat de presentatie cd voor Kodak proj. is gemaakt, en de show niet zomaar met Leica P 600 proj .kan vertonen omdat de transport tijd van de Kodak proj. korter is. Dus nu vermoed ik dat ik dus een nieuwe show voor de Leica P 600 moet maken, en dit zomaar veranderen bij eigenschappen geen oplossing is.

Groeten,

Wims

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Omzetten van projektoren
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2006, 18:17:53 »
Hallo Wims,

Door het veranderen van de eigenschappen kun je er op eenvoudige wijze snel achter komen OF de show in de problemen komt. Want dan geeft WP keurig aan dat er te weinig projectoren zijn om de show te vertonen.

Het feit dat de serie voor  'Kodak projectoren' is gemaakt, wil niet zonder meer zeggen dat daardoor problemen gaan ontstaan: ook Kodak heeft trage(re) projectoren in het assortiment gehad. Een S-AV 2000 is niet te vergelijken met een Ektapro!

Daarbij kun je ook het (eerste) punt laten aangeven waar dat het geval is.
Zo zou je gericht de knelpunten kunnen aanpassen.

Maar als dit bij bijna alle beeldwisselingen speelt, dan kan ik me voorstellen dat het aanpassen eigenlijk neerkomt op het maken van een nieuwe serie.

AVé,
Cuno

Wims

  • Junior
  • **
  • Berichten: 20
Re: Omzetten van projektoren
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2006, 12:15:13 »

Hallo Cuno,

Ons donkerbruin vermoeden is helaas waarheid geworden.
Door de snelle beeld wisselingen van de show met  KODA EKTAPRO’S
Moet ik een nieuwe show maken, omdat de LEICA’S te traag zijn.  Bedankt voor je support.

Groeten,

Wims

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Omzetten van projektoren
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2006, 18:41:35 »
Hallo Wims,

Hou ook rekening dat de Ektapro licht curve een andere is als de Leica P600. Bij de Ektapro komt het licht sneller op dan bij de Leica. Zonder aanpassingen krijg je als resultaat lichtdippen te zien.

Marco

Marco