Auteur Topic: Screen Anzeigen  (gelezen 7942 keer)

Wim Jenniskens

  • Gast
Screen Anzeigen
« Gepost op: 7 januari 2006, 12:57:24 »
Beste forumleden,

Sinds kort kan ik in mijn Wings programma wel de button 'Screen Anzeigen indrukken, maar het (projectie) scherm komt niet tevoorschijn. Als ik met F5 en 2 x esc werk komt het wel. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Verder: als ik het scherm heb, krijg ik de foto's bij het afspelen niet in het Projectiescherm te zien?
Hoe is dat op te lossen?

Groet

Wim Jenniskens

« Laatst bewerkt op: 8 januari 2006, 22:42:36 door Wim Jenniskens »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Screen Anzeigen
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2006, 19:28:04 »
Hallo Wim,

Werk je met twee beeldschermen (of heb je daar mee gewerkt)?
Het lijkt er op dat het Screen op het tweede (uitgeschakelde of afwezige) beelscherm wordt geopend.
Bij een druk op F5 constateert de grafische kaart (en daarmee Wings Platinum) dat die niet aanwezig is, en toont waarschijnlijk het resultaat full-screen op het (enige) beeldscherm.

Na dubbel Escape blijft het Screen op het hoofdbeeldscherm staan.

Door de serie nu opnieuw op te slaan, wordt deze nieuwe positie van het Screen in de show opgenomen, en zou deze ook bij een volgende keer openen van de show weer daar moeten verschijnen.

Dit verschijnsel kan ook optreden als de serie gemaakt (of opgeslagen) is op een computer met een hogere schermresolutie dan die je nu gebruikt (dan begint het Screen bijvoorbeeld op pixelpositie 1300, terwijl het huidige scherm misschien maar 1280 pixels breed is).

Wat je schrijft achter 'Verder: ...' kan ik niet helemaal volgen. Kun je dat probleem duidelijker omschrijven?

AVé,
Cuno

Wim Jenniskens

  • Gast
Re: Screen Anzeigen
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2006, 21:34:12 »
Hallo Cuno,

Bedankt voor de uitleg. Ik bedoel dat ik na de actie met F5 het projectiescherm heb, maar dat de beelden die ik in de tijdlijnen heb staan niet in het projectiescherm verschijnen.

Groet,

Wim

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Screen Anzeigen
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2006, 22:42:36 »
Hallo Wim,

Daar zijn meerder oorzaken voor mogelijk.
Het is voor mij het makkelijkste als je het showbestand (xxx.ptp) per mail naar mij toe stuurt. Afbeeldingen en geluiden e.d. hoeven NIET meegezonden te worden.

Dan zal ik het bestand bekijken en de oorzaak proberen te achterhalen.

AVé,
Cuno