Auteur Topic: grafische bestanden - trage werking  (gelezen 6211 keer)

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
grafische bestanden - trage werking
« Gepost op: 13 december 2008, 11:04:13 »
Bij het maken van een presenatie (16:9 12 beeldsproren 2 videosporen 4 tekstsporen 2 geluidssporen en 2 markersporen) heb ik tot voor kort goed kunnen werken met de miniatuurweergaven. Ik heb wat zitten sleutelen met de settings/opties en nu duurt het een lange tijd (erg lang) voordat ik miniatuurweergaven krijg. Waarschijnlijk als gevolg daarvan is het gehele programma erg traag.
Wat ik zie in de bovenbalk van de tijslijn - onder de tijdweergave - een teller die aftelt. In mijn mediapool zijn ongeveer 3000 images opgenomen (wellicht te veel?).
Wat heb ik niet goed gedaan? Of oet ik gewoon geduld hebben?

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: grafische bestanden - trage werking
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2008, 11:24:40 »
WillemJan,

Ik denk dat je de instelling voor de beelden van de Preview grootte en
Lichtbak grootte te royaal hebt ingesteld.

Onder Project opties - Afbeeldingen: bij mij staat de preview grootte op 120 en de lichtbak grootte op 120x80

Wel even nieuwe beelden laten uitrekenen via > Media-pool - grafische bestanden maken....
« Laatst bewerkt op: 13 december 2008, 16:47:43 door Jaap Postma »
Jaap

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
Re: grafische bestanden - trage werking
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2008, 16:33:41 »
Bedankt Jaap,

Instellingen heb ik overgenomen, maar het programma blijft traag.
Zou het kunnen zijn dat de vertraging optreedt nadat Photoshop 4 (Mastersuite 4) is geïnstalleerd? Dat heb ik namelijk recentelijk gedaan, terwijl ook nog mijn programma Photoshop CS3 op mijn systeem aanwezig is. Is er iets bekend over dit type mogelijk negatieve interferentie?

Groet,
WillemJan de Cloe

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: grafische bestanden - trage werking
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2008, 19:25:43 »
WillemJan,

Ik heb nog geen ervaring met CS4, wel met CS3 en dat geeft (zoals ook bij jou) geen problemen of merkbare vertraging.

Misschien laadt het CS4 programma een applicatie tijdens het opstarten van de PC die de problemen veroorzaakt??
Dat kun je eventueel opsporen met MSCONFIG via de command promptt.

Mogelijk is een door AVStumpfl gebruikte DLL overschreven? Je zou Wings nog een keer opnieuw kunnen installeren??

Maak je een backup van je schijf (zoals een image met Ghost) dan kun je zonder veel risico experimenteren.

Wellicht is een vraag op het Duitse forum, welke ook door de programmeur Christoph Hilger wordt gelezen, een optie.
Jaap