Auteur Topic: Presentatie van een Exe file  (gelezen 8060 keer)

Bert Barelds

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 13
Presentatie van een Exe file
« Gepost op: 21 maart 2008, 14:37:19 »
Best mensen,

Is er iemand die uit kan leggen wanneer ik een exe file opstart er eerst een grijs scherm wordt weergegeven (even) voordat de presentatie begint?
Het zou mooi zijn als een exe vanuit zwart begint toch?
Dit is mij al veel vaker opgevallen maar dan was het een Windows scherm wat héél even in beeld kwam alvorens de exe begint.
Misschien zijn er meer mensen die dit opgevallen is?

Graag jullie reactie

Groet Bert Barelds
Bert

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Presentatie van een Exe file
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 19:23:39 »
Hallo Bert,

Het verschijnsel is door meer mensen geconstateert, maart treedt niet op alle computers op, en ook niet bij alle shows.

Ik heb tot op heden geen eenduidig verband kunnen vaststellen: hetzelfde bestand vertoont het verschijnsel niet op alle pc's. En dezelfde pc vertoont het verschijnsel niet bij alle shows...

Zodra ik er meer over weet zal ik het hier zeker melden. Tot dan vrees ik dat er niet veel anders opzit dan erin berusten.

(Het is natuurlijk ook mogelijk dat je mij een exe waarbij het verschijnsel zich bij jou voordoet naar mij stuurt, dan probeer ik het hier op verschillende pc's. Doe er dan ook een rapportje bij van Systeeminformatie of Everest, zodat ik kan kijken welke relevante onderdelen en driver-versies op jouw pc gebruikt worden.)
AVé,
Cuno

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Presentatie van een Exe file
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2008, 13:11:08 »
Hallo Cuno,

Ik zie dat ook, inclusief een blauwe rand boven met de mededeling Wings Platinum.
Mogelijk dat deze aanvulling bijdraagt aan de oplossing.

Groet,

Marco
Marco

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Presentatie van een Exe file
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2008, 22:13:35 »
Hallo Marco,

Zou je jouw melding kunnen uitbreiden met de volgende gegevens:
- welke versie van Wings Platinum is gebruikt om de exe te maken,
- hoe groot is de exe,
- welke videokaar zit in jouw pc,
- welke processor zit in jouw pc
(die laatste twee punten kunnen ook door een rapport van het programma Systeeminformatie of Everest naar mij te mailen).
AVé,
Cuno

Marco Ising

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Re: Presentatie van een Exe file
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2008, 22:28:33 »
Hallo Cuno,

Het betreft een shuttle SB95V20 met als processor x86 Family 15 model 4 stepping 1 GenuineIntel 3013 MHZ.
Pentium4. De exe is circa 50 MB groot. De videokaart is een Radeon X600.Het grijze scherm zie ik regelmatig inclusief blauwe balk. Om goed te lezen wat er op de blauwe balk stond heb ik de EXE opgestart + een andere zware grafische applicatie. Normaal gesporken staat de blauwe balk te kort om te lezen wat er op staat.

Groet,

Marco
Marco