Auteur Topic: Wings Platinum versie 4.21 (public beta)  (gelezen 5927 keer)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Wings Platinum versie 4.21 (public beta)
« Gepost op: 22 december 2010, 19:58:59 »
Hallo allemaal,

Traditiegetrouw heeft de firma Stumpfl daags voor de kerstvakantie een nieuwe versie van Wings Platinum beschikbaar gesteld. Het betreft versie 4.21.

Voordat u deze versie gaat downloaden en installeren, zijn een paar opmerkingen/waarschuwingen geboden.
De belangrijkste: deze versie is een 'public beta', dus geen versie die volledig ondersteund en gegarandeerd wordt. Christoph Hilger heeft voldoende vertrouwen in de juiste werking, maar er zullen altijd computers te vinden zijn waar problemen optreden. Mocht dat bij u het geval zijn: meld het aan Stumpfl! De verwachting is dat de testfase begin volgend jaar wordt afgesloten, waana een officiële update zal volgen.

Andere belangrijke punten en veranderingen zijn:
  • Een eerder geïnstalleerde versie van WP 4 zal eerst verwijderd (gedeïnstalleerd) moeten worden, voordat versie 4.21 geïnstalleerd kan worden. Dit komt omdat veel interne componenten vervangen en verbeterd zijn.
  • Versie 4.21 en later ondersteunt alleen nog maar USB-dongles. Als u nog een dongle voor de parallelle poort gebruikt, moet u deze eerst vervangen door een USB-exemplaar. Neem hiervoor contact op met AV Stumpfl NL (vanaf 3 januari 2011)
  • Projecten die in versie 4.21 gemaakt of bewerkt en opgeslagen zijn, kunnen niet met versie 4.20 geopend worden. Dat is niet anders dan voorheen, maar omdat versie 4.21 een 'beta'-versie is, en dus meer voor testen/experimenteren ingezetl zal worden, kan herhalen daarvan geen kwaad.
  • De helptekst is opnieuw vormgegeven en maakt gebruik van een nieuw lettertype, Segoe UI. Als u Windows Vista of Windows 7 gebruikt, is dit lettertype al op uw computer aanwezig. Gebruikers van Windows XP moeten dit lettertype eerst van internet downloaden (als u dat niet doet, blijft de helptekst gewoon leesbaar, maar met het oude lettertype).
  • In de helptekst is ook een overzicht met alle sneltoetsen binnen WP opgenomen.
  • De helptekst bevat nu ook een beschrijving van de optimalisatie van Windows 7 voor gebruik met WP.
  • De kleurinstellingen van de Navigatiebalk (in exe-presentaties) zijn gewijzigd in grijstinten in plaats van geel (op speciaal verzoek van een bekende Nederlandse gebruiker).
  • De grootte van het Screen kan nu heel eenvoudig (weer) worden ingesteld op de grootte die is opgegeven bij de Eigenschappen van het Screen (om het resultaat op de gewenste/juiste pixelgrootte te kunnen beoordelen).
  • Het tabblad met de effecten van een object kan nu direct via de rechter muisknop vanuit het object geopend worden.
  • en nog veel meer... (te lezen in de helptekst, of vooraf op het Duitse forum)

Kortom: wie er zin in heeft om te stoeien met de nieuwe en gewijzigde mogelijkheden: pak de uitdaging aan.
En voor wie liever wacht op een "officiële" update: nog even geduld.

Langs deze weg wens ik in ieder geval alle lezers (en schrijvers) van het avForum hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2011!!!
AVé,
Cuno

Chief John

  • Gast
Re: Wings Platinum versie 4.21 (public beta)
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2010, 00:14:24 »
Ugh, ugh,

Broeder Christoph niet stilgezeten hebben... Ik nu ook eindelijk mijn parallelle dongle niet meer gebruiken kunnen, jammer... ik er aan gehecht zijn..!
Wat mij nu doen moeten..?? Eerst even hier http://www.hdav.nl/files/Dongle-overstap.pdf lezen en dan actie nemen.

Ik vanaf 3 januari bij tam-tam-gleuf zitten om aangetekende parallelle Dongles te ontvangen.

Mij hebben goeie tip voor dealer: http://www.hdav.nl/wp-content/uploads/2009/12/Dongle-overstap.pdf
Kosten mogelijk dalen met 40%...!!!

Groeten,
Chief John  
« Laatst bewerkt op: 30 december 2010, 22:55:53 door Joris »

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: Wings Platinum versie 4.21 (public beta)
« Reactie #2 Gepost op: 30 december 2010, 22:47:30 »
Voor wie hier eerder keek: ik heb een aantal berichten verwijderd. De discussie kreeg een ontevreden toon en ging vooral nog over de beleving van kosten. Ik heb het even aangezien, maar dit werd en bleef wel heel erg off topic, zoals dat dan heet onder moderators. Het is de bedoeling elkaar hier te helpen met technische en inhoudelijke vraagstukken rond het audiovisuele medium dat ons hier samenbrengt.
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo