Auteur Topic: nieuwe bestanden in de mediapool  (gelezen 6528 keer)

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
nieuwe bestanden in de mediapool
« Gepost op: 13 juni 2008, 01:41:16 »
ik heb een map waar ik de bestanden en films voor de/een nieuwe presentatie inzet, die laad ik dan in de mediapool en vandaaruit gaan ze de time lines in. Nu heb ik zo'n 150 nieuwe beelden in de betreffende map gezet en wil ze erbij hebben via CTRL-A en laden, in de mediapool dus, maar dat gaat niet want dan krijg ik van de reeds aanwezige beelden dubbele items in de mediapool. Tevens krijg ik een blauw kruis door het "kaktus" pictogrammetje.
Ik weet niet of ik dit met 3.5 ook al had (net 3.6 er opgezet).

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: nieuwe bestanden in de mediapool
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2008, 19:27:35 »
Hallo Theo,

Het door jou beschreven probleem krijg ik met WP 3.60 (en met 3.50) niet gereproduceerd.
WP signaleert bij mij steeds prima dat een bestand al in de Mediapool aanwezig is, en negeert het herhaald toevoegen.

Dus eerst een map met 100 foto's aan de Mediapool toevoegen, en daarna dezelfde map nadat er 100 foto's aan toegevoegd zijn: werkt prima.

Het blauwe kruisje geeft aan dat de foto wel op de schijf aanwezig is, maar dat de bijbehorende grafische hulpbestanden ontbreken.
Als dat gebeurt bij bestanden die "gewoon" (één keer) in de Mediapool staan, kun je de grafische bestanden door WP opnieuw laten maken via het menu Mediapool - Grafische bestanden maken...

Als het gebeurt bij bestanden die door de eerdere toevoeging dubbel in de Mediapool staan, dan komt dat doordat WP de grafische bestanden voor de kopie van de afbeelding niet kan maken (omdat er al [geopende] bestanden met dezelfde namen bestaan).

AVé,
Cuno

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
Re: nieuwe bestanden in de mediapool
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2008, 01:29:34 »

Het door jou beschreven probleem krijg ik met WP 3.60 (en met 3.50) niet gereproduceerd.
WP signaleert bij mij steeds prima dat een bestand al in de Mediapool aanwezig is, en negeert het herhaald toevoegen.


Ok, dat klingt hoopvol Cuno, en zou me zeer welkom zijn als dat ook bij mij het geval zou zijn/worden. In dit geval moet er dus ergens een instelling zijn die kopieen in de MP toestaat of niet. Weet je misschien ook waar ik dat vinden kan?

Het blauwe kruis lijkt me inderdaad een logische beredenering, geen grafische bestanden voor de kopieen aanwezig.

groeten,
theo

groeten,
theo

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: nieuwe bestanden in de mediapool
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2008, 14:11:11 »
Hallo mede-Wingers
Ik wil me even aansluiten bij de vorige spreker: ook bij mij wordt alles wat ik in de Mediapool open daadwerkelijk geopend, dubbel, driedubbel of niet...... Dus, ja graag, waar zit dat knopje dat zorgt dat alles er maar één keer in komt??? Volgens mij was deze situatie al zo vanaf Wings 2.0, en ik heb het altijd érg ongemakkelijk gevonden!
Groetjes   Gemma