Auteur Topic: witte rand  (gelezen 11084 keer)

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
witte rand
« Gepost op: 16 april 2008, 21:47:39 »
Hallo

Ik heb een nieuwe show gemaakt en tot mijn verbazing zit er om het beeldscherm een witte rand die ik niet weg kan krijgen.
als ik op F5 druk is de witte rand verdwenen maar zodra ik de tijdlijn wil laten lopen met behulp van de muis is de witte lijn weer terug.
Ik heb ook geprobeerd met Ctrl F5 maar dan zit de witte lijn precies om de afbeelding en ook hier is het zo dat als ik de tijdlijn met de muis start de witte lijn weer terug is.
Ik vermoedt dat er ergens een vinkje of zo verkeert staat maar ik weet niet waar hoe of wat. :-\
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik verkeerd heb gedaan? ???
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: witte rand
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2008, 22:13:27 »
Hallo Frans,

Vermoedelijk staat de optie "Kaders van beeldvelden tonen" aan.

Die kun je uitzetten via:
- klik met de rechter muisknop op het screen (het virtuele projectiescherm)
Vermoedelijk staat er een vinkje voor de twee onderste opties.
Indien ja:
- klik dan op de (eerste) optie die aan staat. Die optie wordt dan uitgezet (en het menu verdwijnt).

Voer deze stappen nogmaals uit voor de tweede optie.

Als alles meezit is de witte lijn nu verdwenen.
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte rand
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2008, 07:29:35 »
Hallo Cuno

De optie "kaders van beeldvelden tonen" stonden allebei al uit en hielp niet als ik daar wat veranderde.
Echter ben ik nog wat aan het rommelen gegaan en volgens mij is het probleem nu opgelost.
Ik zal vertellen wat ik gedaan heb.
Ik klik met rechts op Screen (het virtuele projectiescherm) Daarna op eigenschappen\beeldverhouding.
Die stond op  3:2 (35mm.Digi.SLR)  die heb ik verplaatst naar  4.3(DigiCam, Video)  Toen was die witte rand weg ik heb hem toen weer terug gezet naar  3:2 (35mm.Digi.SLR)  en die witte rand blijft nu weg.
Kan je me misschien toch uitleggen hoe dat komt?

Alvast bedankt.
Frans
« Laatst bewerkt op: 17 april 2008, 10:57:42 door Frans »
Frans

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte rand
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2008, 15:22:55 »
Hallo Frans
Nou, dat is ook sterk: ik zit met precies hetzelfde probleem en besloot daar dus vandaag maar even een vraagje over te stellen. Het heeft inderdaad niets te maken met die beeldkaders, dat zijn trouwens gele kaders. Maar je oplossing werkt: van 4:3 naar 2:3 en weer terug en wég is mijn witte streep. Hoe ben je daar nou op gekomen???? Ik zie overigens net als jij uit naar een verklaring want ik had die streep almaar niet en nu gisteren (en vandaag) ineens wel. Aan die beeldverhouding had ik niet gezeten, voorzover ik me herinner....Zeer bedankt voor je oplossing, overigens 
Groeten  Gemma

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: witte rand
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2008, 22:20:39 »
Hallo Gemma en Frans,

Ik weet niet of bij jullie beide sprake was van een nieuwe show of een bestaande show. Waarbij een nieuwe show op vele manieren gemaakt kan zijn (al dan niet via de projectassistent of een sjabloon), en een bestaande show al dan niet oorspronkelijk gemaakt kan zijn met een eerdere versie van Wings Platinum.

Wat volgens mij de oorzaak is: in het programma is, al dan niet door de inhoud van het showbestand, ergens een verkeerde waarde terechtgekomen, die zich alleen maar liet herstellen door het wijzigen van de beeldverhouding van de serie.
Het terugzoeken van de oorzaak daarvan is erg lastig. Maar als jullie nog een showbestand hebben waarbij dit verschijnsel zich voordoet, hou ik mee aanbevolen voor een kopie daarvan.
Als het verschijnsel zich dan ook bij mij voordoet, zal ik de bestanden doorsturen naar Oosternrijk ter analyse (en hopelijk verhelpen van de oorzaak).
AVé,
Cuno

Frans

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: witte rand
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2008, 17:46:06 »
Hallo Cuno.

Ik heb nu weer hetzelfde probleem met die witte rand in een bestaande show en heb er een copy van gemaakt.
Zou jij mij willen vertellen hoe ik die copy naar je toe stuur.

Groetjes Frans
Frans

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: witte rand
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2008, 21:09:29 »
Hoi Frans,

Je kunt per mail in eerste instantie het showbestand (.pt3) naar me toe sturen. Mailen kan naar dia [at] ceegee.nl
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2008, 11:33:44 door Cuno Wegman »
AVé,
Cuno

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: witte rand
« Reactie #7 Gepost op: 11 oktober 2008, 21:21:43 »
Hallo allemaal,

Aan de hand van een showbestand van Frans heb ik enkele testen uitgevoerd.

Het beschreven verschijnsel is in ieder geval gerelateerd aan de pan/zoom-stand van het screen.

Op het moment dat die lijnen bij mij optraden, was in het context-menu (rechter muisknop) van het screen in ieder geval de optie "Reset pan/zoom" beschikbaar, waarmee de lijnen uitgeschakeld konden worden (zoomstand naar "normaal", 100%).

Het verschijnen van de pan/zoom-lijnen in de stand "volledig scherm" (via dubbelklik in het screen) kan worden voorkomen via de Eigenschappen van het screen: zet in het eigenschappen-scherm de de optie "Reset pan/zoom" in het kader "Presentatie" aan.

Het is ook mogelijk om op een snelle manier de pan/zoom-stand uit te schakelen, en daarmee ook de lijnen die daarbij horen:
- als de Pan/zoom-stand ingeschakeld is (de muis-aanwijzer is een handje): dubbelklik in het screen.
- als de Pan/zoom-stand niet is ingeschakeld (de muis-aanwijzer is een pijl):
  - druk de P-toets in en houd deze ingedrukt
  - dubbelklik in het screen
  - laat de P-toets weer los.
AVé,
Cuno