Auteur Topic: Als je klaar bent met een show in Platinum  (gelezen 7808 keer)

Brigit Benders

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 42
Als je klaar bent met een show in Platinum
« Gepost op: 12 december 2003, 11:13:16 »
Beste Allemaal
Ik heb het volgende probleem:
Als je klaar bent met een show in Platinum (bv vakantie Griekenland) dan brand ik de show op een back-up cd (2x voor de zekerheid). Dan haal ik ook de show van mijn harde schijf en dan begint het gedonder: de show blijft bij Platinum onder menu Bestand staan. Hoe haal ik dat weg want als je dat niet doet dan kan je van je volgende show geen presentatie medium maken. Platinum zegt dan opeens dat er een ongeldige wav. file is of zo iets. Je kan dan met geen mogelijkheid meer een volgend presentatie medium maken.Ik moet dan het programma opnieuw installeren en dan verdwijnt wel de show Vakantie Griekenland onder het menu Bestand en kan je weer een presentatie medium van je volgende show maken.
Groet Brigit
« Laatst bewerkt op: 12 december 2003, 19:54:43 door Brigit »

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Als je klaar bent met een show in Platinum
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2003, 19:54:43 »
Hallo Birgit (en alle andere lezers natuurlijk ook),

Verschillende problemen in één vraag. Dat is geen probleem, ik loop er stap-voor-stap even door.

Na het maken van een back-up kun je de bestanden van de harde schijf verwijderen. Geen enkel probleem.
Dat het project onder het menu Bestand blijft staan is logisch: daar staat de lijst met recent geopende bestanden. En daar hoort ook het zojuist verwijderde project bij. Daar heeft Wings Platinum geen enkel probleem mee. De lijst met recente bestanden wordt bijgehouden door Windows.
Dit komt geheel overeen met (nagenoeg alle) Windows-programma's.

Als je in het menu Bestand dan dit bestand kiest, verschijnt een melding dat het bestand niet gevonden kan worden.
En dan komt het leuke: daarna is dit bestand uit de lijst met recente bestanden VERDWENEN.

(Handmatig verwijderen kan ook, maar dan moet je in het Register van Windows gaan sleutelen, en dan kan ik je niet aanraden.)

Maar ook als het bestand niet uit het menu Bestand is verwijderd, heeft dat geen invloed op het tweede probleem dat gemeld wordt: want dat heeft daar (heel waarschijnlijk) niets mee te maken.

Als je een nieuw presentatiemedium wilt gaan maken (ik neem even aan dat je een audio-bestand voor de presentatie-cd wilt maken), moet je ook opgeven hoe dat bestand moet gaan heten en waar het neergezet moet worden (door te klikken op het map-symbool, rechts in het kader 'bewaar audio-bestand als').
Als je dat niet doet, wil Wings Platinum het bestand maken met dezelfde naam als de vorige keer EN OP DEZELFDE PLAATS.
En DAAR zit het probleem: de (sub)map die je de vorige keer gebruikte, bij het project dat je ondertussen van de schijf hebt verwijderd, bestaat niet meer. Dus kan Wings Platinum daar ook geen bestand maken.

Dus: gewoon even op het mapje klikken, een nieuwe/andere map opgeven en 'ab geht die Post'.
Dat bespaart je in ieder geval het opnieuw installeren van Wings Platinum.

Want wat gebeurt er als je Wings Platium verwijdert en weer opnieuw installeert: de gegevens in het Register worden weggehaald, en dus ook het geheugen van Wings Platinum. En dus moet je daardoor bij het volgende presentatiemedium weer een map en bestandsnaam kiezen...

Hopelijk is deze uitleg duidelijk genoeg. Zo niet, dan lees ik dat wel in de reacties.

AVé,
Cuno