Auteur Topic: apple pc  (gelezen 10868 keer)

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
apple pc
« Gepost op: 28 september 2011, 23:22:59 »
Kun je WP 4 downloaden en installeren op een apple pc?

Chief John

  • Gast
Re: apple pc
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2011, 23:34:46 »
George,

Als op die Apple PC de Windowsomgeving "Bootcamp" is geïnstalleerd kan Wings Platinum daarop prima werken.

Chief John

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: apple pc
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2011, 20:22:46 »
Bedankt voor de info.

onderwerp: over en sluiten!

Groeten

George

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: apple pc
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2011, 12:51:49 »
Saluut,

Onze Chief is voor de inburgeringscurses nederlands cum laude geslaagd, proficiat.

Prettige dag

Piet Bakker

Chief John

  • Gast
Re: apple pc
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2011, 13:52:00 »
Ja, ja Piet

En jij moet op herhalingscursus..

Citaat
Onze Chief is voor de inburgeringscurses nederlands cum laude geslaagd, proficiat.

inburgeringscurses moet zijn inburgeringscursus
nederlands moet zijn Nederlands

Chief John  ;D ;D ;D

Piet Bakker

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 76
Re: apple pc
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2011, 14:04:57 »
Als laatste

Dat was een test, maar hij is leuk.

Piet.

Ton de Bruijn

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: apple pc
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:18:21 »
Nu Chief John en Piet Bakker toch lekker bezig zijn over de Nederlandse taal, hierbij nog een opmerking tot slot van deze discussie.
In de nieuwe spelling wordt de koppel "s" weggelaten en is het dus "herhalingcursus" en "inburgeringcursus. Inmiddels heb  ik al een
aantal spellingrondes achter de rug en vind deze nieuwe wijziging waarschijnlijk net zo raar als jullie. Maar het is niet anders. ;) ;)
Normaal voeg ik mij niet bij dergelijke discussies, maar voor deze ene keer kon ik het niet laten.
Ik maak gelijk nog gebruik van de gelegenheid om mijn waardering voor het forum uit te spreken. Voor mij is het lezen van de
vragen en antwoorden nog steeds buitengewoon leerzaam.

Ton de Bruijn  ;)

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apple pc (maar we gaan wel erg off-topic)
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2011, 11:56:38 »
Hallo allemaal,

Als (mede-)moderator van dit mooie forum zou ik nu eigenlijk moeten ingrijpen, omdat dit topic wel erg off-topic raakt.

Maar de richting van het off-topic deel is wel zodanig van aard dat naar mijn bescheiden mening een inhoudelijk reageren toch noodzakelijk is: ik kan dit topic niet laten eindigen met een onjuiste, of in ieder geval onvolledige, bijdrage.

De regels voor de tussen-s bevatten, onder andere: wanneer een 's' als tussenklank in het samengestelde woord gehoord of uitgesproken wordt, dan moet deze ook geschreven worden.
Zowel bij "inburgeringscursus" als bij "herhalingscursus" hoort de 's' er dus bij.
De inburgeringscursus staat met de 's' in het Groene Boekje.
Er zijn door deze regel ook woorden die zowel met als zonder de 's' geschreven mogen worden.

Voor wie het na wil lezen: in het Groene Boekje staan de regels in hoofdstuk 10 van de Leidraad. En op de website van de Nederlandse Taalunie kun je de Technische Handleiding (regels voor de officiële spelling van het Nederlands) downloaden, waar de tussen-s beschreven staat in onderdeel 7.3.
AVé,
Cuno

Alex Leys

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: apple pc
« Reactie #8 Gepost op: 2 december 2011, 14:45:00 »
Ik heb in dit verband het volgende probleem; Wings 4 draait perfect onder bootcamp (powerbook pro). Na installatie onder Parallels Desktop lijkt alles te werken behalve het voorbeeldvenster, dit blijft zwart! ik heb alle instellingen vergeleken en kan (zo direct) geen fout vinden. Moest dit werken kon in gans de bootcamp winkel van mijn harddisk gooien... Weet er iemand raad?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: apple pc
« Reactie #9 Gepost op: 2 december 2011, 15:32:17 »
Hallo Alex,

Parallels ondersteunt nagenoeg alle Windows-functionaliteit, behalve directe toegang tot de hardware van de grafische kaart (DirectX). En dat is nu juist vereist voor het werken van Wings Platinum (het voorbeeldvenster en het hoofdvenster tijdens presentaties worden hiermee gevuld).

Vandaar dat Wings Platinum op een Apple alleen te gebruiken is via Bootcamp.
AVé,
Cuno