Auteur Topic: sorteren op datum  (gelezen 5764 keer)

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
sorteren op datum
« Gepost op: 13 juni 2008, 16:50:27 »
in de media pool staan 2 datumvelden, "Dateidatum en Einfügedatum" maar niet de datum wanneer de foto gemaakt is. Ik werk met 2 soms 3 camera's door elkaar en nu is het erg lastig de juiste volgorde te krijgen terwijl die "maak" datum toch wel ergens voorhanden is lijkt me. Kun je de velden in de media pool aanpassen?

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: sorteren op datum
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2008, 19:32:53 »
Hallo Theo,

Het is (nog?) niet mogelijk om zelf kolommen toe te voegen aan de Mediapool.

De bestandsdatum (Dateidatum) is in principe de datum waarop de foto is gemaakt.
Als het programma waarmee jij jouw foto's beheert z'n werk goed doet, dan blijft die datum gedurende het volledige traject behouden (of zou dat minimaal instelbaar moeten zijn), en dan blijft die datum dus ook in Wings Platinum gewoon zichtbaar en bruikbaar.

En anders zijn er nog heel veel programma's waarmee het mogelijk is om de datum van een hele reeks bestanden met een paar muiskliks/toetsaanslagen in één keer aan te passen.
 
AVé,
Cuno

theo.koeten

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 43
Re: sorteren op datum
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2008, 16:55:36 »
Cuno.
Ik voorzie de dia's, bestemd voor de Wings presentatie nu van datum en tijd dus dat probleem is opgelost. Raar is echter dat de 2 datum's in de mediapool toch echt hetzelfde zijn bij mij en ze beide de datum van invoeren in de mediapool geven.

groeten,
theo