Auteur Topic: exe presentatie start niet op andere pc  (gelezen 7479 keer)

Tom van Hell

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
exe presentatie start niet op andere pc
« Gepost op: 3 februari 2010, 19:28:12 »
Ik heb eigenlijk een heel groot probleem
na Jaren weer eens wat met wings gemaakt de gratis versie 4
en een prachtig exe bestand gemaakt en draait op de pc waarop die gemaakt is (win 7 64 bits) als een tierelier
Nu echter op de pc waarop morgenavond de shows gaan draaien wil het exe bestand niet opstarten en mist een ddl of dll bestand of zoiets
Met Pictures to exe waarop ik een intro had gemaakt doet het wel op externe pc die ook win 7 64 bits heeft.
Hopelijk is er hier een oplossing en anders word het morgen een verkort programma dank zij wings zei hij cynisch
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 19:53:59 door Tom van Hell »
In de digitale fotografie is de slogan
beter wissen dan missen

Mijn natuurfotografie

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: exe presentatie start noet op ander pc
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2010, 19:42:45 »
Hallo Tom,

Als je met Wings Platinum 4 een exe-bestand maakt, dan kopieert Wings Platinum naar die plaats ook het bestand D3DX9_40.dll.
En dat is precies het bestand waarvan de exe meldt dat het ontbreekt.

Als je een exe-bestand kopieert naar een andere computer, en je weet niet zeker of (de juiste versie van) DirectX op die computer aanwezig is, dan moet je dit bestand samen met de exe kopiëren.

In de help van WP is dit te vinden onder "Exe-Präsentation" - "Wiedergeben".

Zoeken naar kenmkerkende woorden uit de foutmelding (bijvoorbeeld "d3dx9_40") op dit forum zou je al direct naar een oplossing geleid hebben.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 19:45:12 door Cuno Wegman »
AVé,
Cuno

Tom van Hell

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: exe presentatie start noet op ander pc
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2010, 19:53:17 »
Al gedaan het bestand hier op http://www.hdav.nl/links/wings/tussenpagina.html gedownload
en de set-up gedraaid maar nog zoekende naar de dll
In de digitale fotografie is de slogan
beter wissen dan missen

Mijn natuurfotografie

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: exe presentatie start niet op andere pc
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2010, 20:29:20 »
Hallo Tom,

De link op de door jou genoemde pagina lijkt verouderd te zijn: dit is de link naar DirextX (versie 9.0c) van maart 2008, terwijl voor Wings Platinum 4 minimaal de versie van november 2008 nodig is (nieuwer mag natuurlijk ook). Die versie is o.a. te vinden op de site van Microsoft.

Het volstaat ook om de exe opnieuw te maken en dan het dll-bestand dat door WP bij de exe wordt gezet, samen met de exe te kopiëren naar de nieuwe computer.

Voor de zekerheid: het installeren van DirectX verloopt in 2 stappen (na het downloaden):
1 - eerst uitvoeren van het gedownloade bestand,
2 - na dat uitvoeren is er een nieuwe map gemaakt, waarin het bestand DXSETUP.EXE staat. Dit bestand moet gestart worden om de feitelijke installatie uit te voeren (stap 1 is feitelijk alleen het uitpakken van een gecomprimeerd verzamelbestand, niet het installeren).
AVé,
Cuno

Tom van Hell

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: exe presentatie start niet op andere pc
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2010, 21:16:09 »
Bedankt Cuno

Zat hem idd in die overjarige link en versie van directx
hartelijk dank

mvg Tom

ps: dit was me niet duidelijk //Het volstaat ook om de exe opnieuw te maken en dan het dll-bestand dat door WP bij de exe wordt gezet, samen met de exe te kopiëren naar de nieuwe computer.//
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 21:31:22 door Tom van Hell »
In de digitale fotografie is de slogan
beter wissen dan missen

Mijn natuurfotografie