Auteur Topic: dia show splitsen  (gelezen 5910 keer)

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
dia show splitsen
« Gepost op: 8 januari 2009, 12:10:56 »
Hallo iedereen,
Zoals misschien wel bekent onder de forum gebruikers maak ik nogal lange shows, nou wil ik eigenlijk deze shows wel in tweeën delen omdat 1 3/4 uur wel erg lang is om het zonder pauze te laten zien, maar ik weet niet hoe dat moet. De bedoeling is dus om in een show een pauze in te lassen door beide delen ieder apart als een exe presentatie te maken en op te slaan, wie o wie weet de oplossing, alvast bedankt
Ite
Ite

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: dia show splitsen
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2009, 20:02:33 »
Beste Ite,

Splitsen is niet zo moeilijk: je gebruikt daarvoor de optie: Alleen het gemarkeerde gebied van de Tijdlijn uitvoeren.

Markeren doe je als volgt: Ga aan het begin van de show op de smalle rand tussen een spoor staan en klik met rechts.
Selecteer de optie: Linker markeerpunt zetten. Wings markeert nu de gehele show.

Ga dan naar het punt waar je de pauze wilt inlassen en klik daar weer op de lijn en selecteer: Rechter markeerpunt zetten.

Het eerste deel is nu gemarkeerd, je kunt nu een EXE bestand maken met de optie "Alleen het gemarkeerde gebied van de Tijdlijn uitvoeren"

Daarna ga je naar het pauzepunt in je show, selecteer eerst markeerpunten verwijderen.
Zet nu de locator op plaats waar de show verder met gaan en selecteer Linker markeer punt zetten, de rest van de show is nu gemarkeerd en je kunt het tweede deel uitvoeren.

Laat de locator op het begin van het pauzepunt staan en geef de optie: Op de huidige positie van de locator starten en voila, je hebt de show gesplitst  ;D!

Succes ermee!
Jaap

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Re: dia show splitsen
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2009, 22:17:51 »
Hallo Jaap,

Bedankt voor je snelle antwoord, het is misschien niet moeilijk maar als je het niet weet dan wel weer, het zal ook wel in de help functie staan maar dat zal dan wel in het duits zijn en de duitse taal ben ik niet machtig, daarom is dit medium ook zo mooi, op alle vragen krijg je meestal wel antwoord, nogmaals bedankt!
Ite