Auteur Topic: invoegen van een .pt3 projekt  (gelezen 5496 keer)

Lia Kok

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
invoegen van een .pt3 projekt
« Gepost op: 16 februari 2008, 13:00:25 »
Beste mede Wings-werkers,

Ik heb een vraag over invoegen van een projekt. Ik ben deze vraag nog niet op dit forum tegengekomen.
Aangenomen, dat ik niet de eerste ben die een projekt wil invoegen, weet iemand dus wellicht het antwoord.
Ik heb een W.Platinum-projekt gemaakt. Nu wil ik daar een projekt bij invoegen, en probeer dat via "bestand; invoegen".
Dan krijg ik de beelden in een aparte afbeeldingenmap, wat ik liever niet wil.
De show zelf wordt niet overgezet. Uiteraard heb ik eenzelfde aantal sporen, met eenzelfde naamgeving, want anders weet WP natuurlijk niet wat ik wil.
In de helpfunktie kom ik ook niet verder.
Dus mijn vragen:
1. hoe voorkom ik verschillende afbeelding-mappen?
2. hoe krijg ik de serie in zijn geheel ingevoegd.
Alvast bedankt voor het lezen van de vraag en
Hopelijk kan iemand mij verder helpen?

Lia Kok


Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: invoegen van een .pt3 projekt
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2008, 15:43:17 »
Hallo Lia,

De optie Bestand - Invoegen heeft, zoals je gemerkt hebt, alleen betrekking op het invoegen van (delen uit) de Mediapool, niet op de tijdlijnen.
Maar wat jij wilt is wel mogelijk. Puntsgewijs:

1. hoe voorkom ik verschillende afbeelding-mappen?
Niet.
Maar de "oplossing" is eenvoudig: je kunt bestanden verplaatsen tussen afbeelding-mappen:
- zorg er voor dat de map van waaruit de bestanden verplaatst moeten worden in de Mediapool getoond wordt,
- maak in de projectverkenner de gewenste map aan, zorg ervoor dat die in de project-verkenner zichtbaar is,
- selecteer in de Mediapool de bestanden die verplaatst moeten worden, en sleep deze dan naar de naam van de map in de projectverkenner.
Klaar is Kees (...eh Lia in dit geval).
Het feit dat een eventuele mappenstructuur van de "aanleverende show" verloren gaat is al aan Christoph gemeld en zal hopelijk in een volgende versie verholpen zijn.

2. hoe krijg ik de serie in zijn geheel ingevoegd.
Ook een stappenplan.
- Voeg eerst alle benodigde onderdelen uit de Mediapool van het de te voegen show toe, via Bestand - Invoegen.
Dan zijn alle ingrediënten aanwezig.
- sla de show op, en open de show die ingevoegd moet worden,
- selecteer ALLE sporen waarvan de inhoud overgenomen moeten worden (Ctrl-toets ingedrukt houden en alle gewenste sporen een-voor-een aanklikken),
- klik dan met de rechter muisknop in een leeg deel van een spoor en kies Alle objecten selecteren,
- klik nog een keer met de rechter muisknop in een leeg deel van een spoor en kies Kopiëren,
- open weer de show waaraan de show moet worden toegevoegd,
- ga naar een leeg deel van de tijdlijn (bijvoorbeeld aan het einde van de show, dit werkt het meest zeker),
- klik met de rechter muisknop en kies Invoegen klembord.
Voila. Klaar is Lia.
AVé,
Cuno

Lia Kok

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: invoegen van een .pt3 projekt
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2008, 16:50:23 »
Cuno,

Bedankt voor je GigaSnelle Antwoord.
Lia heeft de was gedaan en het is KLAAR.
En ach, een esktra stapje houdt een wings-mens in beweging

GigaDiaGroet, Lia