Auteur Topic: MPEG-2 maken  (gelezen 9315 keer)

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
MPEG-2 maken
« Gepost op: 14 januari 2008, 10:00:29 »
Hallo,

Ik heb een lange show gemaakt van 1 uur met veel video en een aantal stilstaande beelden in WP3. Ik probeer hiervan een PAL-dvd MPEG te maken. Echter na 92 % doorlopen te hebben stokt dit proces steeds bij overgang van een videofragment naar een stilstaand beeld. De PC loopt vast (zonder foutmelding) en moet gereset worden. Ik heb al geprobeerd de bitrate te verlagen van max-8500, gem-8000,min-6000 naar resp. 8000, 6000 en 2000 echter zonder resultaat. Wanneer ik 80 % van het eerste deel van de show dlete, treedt het probleem op de bewuste plaats niet op. Wat kan ik doen om dit probleem te vermijden (naast het splitsen in tweeën uiteraard).
Wie kan mij helpen ?

Leo
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2008, 10:02:21 door Leo Koppens »

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: MPEG-2 maken
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2008, 16:45:45 »
Hallo Leo,

Maak van een gemarkeerd gedeelte van de show (waarin ook het gedeelte waar het probleem zich voordoet) een MPEG video, gaat dat wel goed dan weet je in ieder geval dat het probleem niet door een gebruikt bestand veroorzaakt wordt. Je kunt bij het maken van de video aangeven dat het alleen het gemarkeerde gedeelte moet worden gerenderd.

Wordt de video hiervan zonder problemen gemaakt, dan is de taak voor de PC wellicht te groot en moet je het in twee gedeelten maken en later aan elkaar knopen.

Als het maken van de video ook in deze korte versie wordt afgebroken, is er vrijwel zeker met het gebruikte bestand wat aan de hand.
Jaap

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: MPEG-2 maken
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2008, 20:10:03 »
Hallo Jaap

Ik heb reeds van een deel van de show, waar het probleem in zit, gerendered..zonder problemen. Dus het zit niet in het bestand. Ik zal de MPEG in 2 delen maken en vervolgens aan elkaar koppelen, ofwel in WP 3 ofwel in Pinnacle.
Bedankt voor je reactie

Vriendelijke groet
Leo

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: MPEG-2 maken
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2008, 08:58:36 »
Hallo allemaal !!!

Toch nog steeds grote problemen met het maken van een MPEG2 in WP3. Tijdens het maken van de MPEG neemt ergens willekeurig de tijdlijn niet meer de stilstaande beelden op, wel de videofragmenten. Dat "ergens" is volkomen willekeurig en kan zowel in het begin als verderop in de pesentatie zijn. Dit gebeurt bij alle shows gemaakt in WP3 met en zonder videofragmenten. Ik heb dit op 4 PC's geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Ook verlaging van bitrate, constante i.p.v. variabele bitrate etc. etc. Het helpt niet. In WP2 treedt dit probleem niet op. In WP2 zie ik trouwens, dat bij het maken van de MPEG de tijdlijn altijd even stopt bij het begin van een beeld en vervolgens dit beeld "oppikt". In WP3 holt de tijdlijn zonder pauze door.
Ik werk nog steeds in de versie 3.10b, omdat het nog steeds niet gelukt is om 3.50 te installeren (op 3 PC's !!). Tot nu toe is WP3 helaas een doffe ellende geweest.

Enige opbeurende aandacht kan mij mogelijk intens gelukkig maken.............

Met vriendelijke groet
Leo Koppens

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: MPEG-2 maken
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2008, 12:22:40 »
Hallo Leo,

Wat jammer voor je dat het allemaal niet lukken wil, want in principe hoeft het niet mis te gaan. WP3.50 heb ik bij mijzelf op 3 computers zonde enig probleem kunnen installeren en ook nog bij 3 mede TCNers. In 5 van de gevallen was dat onder XP, maar bij mezelf op een masjien ook onder Vista Business. De procedure zoals Jaap die beschreven heeft is juist. Cruciaal is wel dat voor het installeren van WP DirectX9c correct geïnstalleerd is (zie ook mijn opmerking in de betreffende thread daarover).
Aanvankelijk had ik ook wat aanloopproblemen met het maken van MPEG-2 videos, maar ik deed het ook niet helemaal volgens de ''dubbele'' procedure zoals die in de help beschreven staat. Daarna ging het steeds wel perfect, maar inmiddels had ik ook het "werkpaard" en de presentatie-shuttle ook met Cuno's hulp flink geupgrade.
Hoe staat het bij jou met de hardware status van je (3?) machientjes? Werk je met DV of HDV? In het laatste geval dien je te lezen: Snelle Duo Core 2 processor? Minstens 512 MB geheugen? En vooral een zeer krachtige videokaart met liefst 512 MB eigen geheugen?
Of ik je met dit alles echt verder helpt, weet ik niet, maar heb ik in ieder geval een poging gewaagd. Als ik nog verder helpen kan, dan lees/hoor ik het wel.

Groeten,
Henk

Leo Koppens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 26
Re: MPEG-2 maken
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2008, 18:56:31 »
Dag Henk

Met de PC is niets mis mee. Ook die heb ik door Cuno laten samenstellen en bouwen.
Wat de MPEG betreft, daar ben ik uit........ Door in extra - project opties - grafische weergave - video - en vervolgens compressie van de enkelvoudige beelden en gebruikte video's van 5 te gebruiken, gaat de MPEG prima. Inmiddels heb ik ook een compressie van 1 gebruikt. Ook dat ging goed. Wat een feest !!!
Wat de update naar 3.50 betreft...voorlopig geen polonaise. Wellicht kan ik later nog een beroep op je doen.

In ieder geval heel hartelijk dank.

Groeten
Leo