Auteur Topic: Volle schermgrootte  (gelezen 8823 keer)

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Volle schermgrootte
« Gepost op: 17 januari 2008, 14:23:24 »
Hallo WP-gebruikers,
Al geruime tijd werk ik met WP en nu met WP 3.5. Ik loop nu tegen de volgende onhandighied op. Ik heb op mijn computer 2 beeldschermen.
Wanneer ik de show af wil spelen druk ik eerst op F5 om het scherm te vullen. Ik speel af en stop om bijv. iets terug te gaan en iets nog eenmaal af te spelen. Ik klik dus iets terug in de tijdlijn en dan ontstaat mijn moeilijkheid. Het gevulde scherm gaat terug in de "werkstand", dus verkleind. Om weer in full screen te werken moet ik dus weer op F5 en op de (bijv.) spatiebalk drukken. Is het wellicht mogelijk om het scherm continue op full screen te laten zodat ik niet steeds F5 hoef in te drukken?? Het zou mooi zijn wanneer ik dan weer wil manipuleren ik het scherm weer op de werkstand kan zetten. Of zie ik iets over het hoofd zodat het niet kan?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
M.vr,gr.
Chris Karman

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2008, 16:15:31 »
Hallo Chris,

Ik zelf werk met 2 schermen en dat gaat probleemloos, linker scherm de tijdlijn, rechter scherm de vertoning (F5) van de show.
Een lange

Volgens mij komt jou probleem door de drivers van de grafische kaart, welke kaart gebruik je?
AVStumpfl raadt aan om de ATI chipset te gebruiken.
Wellicht gebruik je NVidea? Misschien dat een driver update uitkomst biedt.
Jaap

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2008, 17:05:30 »
Hallo Jaap,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik een Radeon X800 pro/GTO met daarin een ATI Radeon Graphics processor 256 Mb geheugen. Zou dus voldoende zijn lijkt mij. Maar wat is volgens jou de logica dat het aan de kaart ligt?? Wordt deze niet door het programma gestuurd?? Of anders gevraagd: blijft bij jou, nadat je F5 hebt gedrukt, het scherm gewoon groot wanneer je in de tijdlijn klikt?

Chris

H.Benning

  • Junior
  • **
  • Berichten: 32
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2008, 17:31:17 »
Dag Cris

Zelf werk ik ook met twee monitoren. Op de nevenmonitor staat het "screen" dat bij mij door F5 gemaximaliseerd kan worden. Na starten van de show en stoppen en weer teruggaan in de tijdlijn en opnieuwe starten blijft bij mij het screen op de nevenmonitor maximaal.
Wel is het alleen mogelijk het scherm weer klein te krijgen door te dubbelklikken op het nevenscherm. (Esc-Esc of F5 werkt dan niet)
Ik gebruik ook een Radion ATI grafische kaart.
Een oplossing weet ik helaas niet voor je.

Herman Benning 
Sonimage

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2008, 21:27:13 »
Chris,

Bij werkt het zoals het hoort, het scherm blijft tot aan Ctrl+F5 of dubbelklikken fullscreen.

Mogelijk is er een progje in de achtergrond wat het werken in Wings verstoord, ik hoor vaak vervelende dingen van al de hulpprogramma's die samen met de drivers van de grafische kaart worden geïnstalleerd.

ATI hulpprogramma's om ik weet niet wat op de kaart in te stellen, en deze worden meestal al met Windows opgestart.
Je kunt eens proberen een paar van deze ATI programma's te beëindigen.

Zelf heb ik alleen de driver van ATI geïnstalleerd en het programma UltraMon om de beide monitoren in te stellen.
Jaap

Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2008, 12:26:04 »
Hallo Jaap en Herman,

Bedankt voor jullie reactie.
Tot nu werkt het bij mij niet zoals kennelijk bij jullie.
Ik heb de drivers vernieuwd/geupdate. De Ati catalyst Control Center (waarmee ik de schermen kan instellen) verwijderd. Maar niets helpt. Morgen, in Houten, zal ik eens stiekum over de schouder van Jan meekijken hoe het bij hem gaat. Wellicht begrijpen wij elkaar verkeerd (al heb ik niet de indruk, maar je weet nooit). Misschien heeft Jan een oplossing (als het mij vergund is hem wat te vragen; hij is altijd erg druk).

Ik zie trouwens dat jij, Jaap, ook een A700 bezit. Waarschijnlijk ook een oud-Minoltagebruiker? Je maakt er prachtige natuurfoto's mee.

Misschien tot morgen.
Chris Karman


Chris

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 41
Re: Volle schermgrootte
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2008, 21:57:11 »
Hallo allen,

vandaag weer een leerzame dag in Houten gehad. Ook dus even bij Jan gekeken en gevraagd. Ook hij dacht dat het aan de videodriver zou liggen. Zoals ik al eerder melde, heb ik de nieuwste drivers geinstallleerd, vanavond nog eens compleet gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. Bij het installeren alle overbodige dingen weggelaten. Alleen de drivers en het controle center geinstalleerd. In taakbeheer gekeken of ik nog wat zou kunnen verwijderen, maar daar kan ik geen wijs uit. Dus blijft mijn vraag aan allen: wie heeft er nog een suggestie??
Bij voorbaat mijn dank.

Chris Karman