Auteur Topic: Twee shows samenvoegen.  (gelezen 6155 keer)

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Twee shows samenvoegen.
« Gepost op: 24 november 2009, 16:58:19 »
Hallo forum.
Ik heb twee verschillende shows nu gereed staan voor een presentatie.
Ik doe dit door middel van een exe bestand.
Ik ga die twee shows direkt na elkaar laten zien.
Is het mogelijk om die twee shows in één tijdlijn te zetten, zodat ik er één exe bestand van kan maken, in plaatst van twee.
Het is dan met het afspelen van de shows erg makkelijk, omdat ik dan na de eerste show alleen maar een startcommando (spatiebalk) hoef te geven en de volgende show speelt weer.

Ik ben al aan het zoeken geweest in de help teksten, maarja waar zoek je dan op.
Misschien heeft iemand een goed idee.

Groet Anton

Chief John

  • Gast
Re: Twee shows samenvoegen.
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2009, 17:41:18 »
Ugh Anton,

Zorg eerst dat beide shows even veel audio- en beeldsporen hebben.
Ga naar show 2, druk de CTRL en SHFT-toest tegelijk in en klik in één van de audio- of beeldspoor-KOPPEN waardoor ze allemaal een verticaal geel balkje krijgen.
Ga nu op een leeg plekje staan op één van de sporen en klik met de rechtermuisknop. Kies voor "alle bestanden selecteren". Alle objecten worden nu geel gemarkeerd.
Klik rechts op één van de objecten en kies voor "kopieren". (Alles bevindt zich nu op het klembord).
Ga naar show 1 en sla de wijzigingen van 2 NIET op als Wings Platinum daarom vraagt.
Zet je muis neer op 2 seconden achter het laatste object van show 1 en klik op de rechter muisknop.
Kies vervolgens "Invoegen"(van klembord) en hupsakee... daar is show 2 achter show 1 geplaatst. Even een pauzemarker plaatsen op 1 seconde na show 1 en je bent klaar.

Ugh! (Succes..!)

Chief John

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Twee shows samenvoegen.
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2009, 17:44:29 »
Hallo Anton,

Dat gaat op meer manieren, maar als je het wilt zoals je voorstelt, dan open je de 2e show. Selecteer alle sporen en daarna alle objecten.
Toets dan Control-C. Sluit de 2e show en open de eerste. Sla die op ALS en toets een nieuwe naam. Die is dan meteen open. Zet de locator iets verder dan het einde ervan. Zet daar een pauze marker en toets Control-V, zodat de inhoud van de 2e show die van de 1e volgt.
Voorwaarde is wel dat beide shows een gelijk aantal sporen van eleke soort hebben.

Henk

Anton Sollie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 127
Re: Twee shows samenvoegen.
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2009, 18:18:10 »
Hallo.
Ik had ondertussen al twee simpele shows opgezet, en de hierboven omschreven akties uitgevoerd.
Maar er zit misschien een adertje onder het gras dacht ik. Vandaar de vraag.
En het adertje zit er ook.

Als je verschillende beeldsporen gebruikt, additief en alpha sturing, dan moeten in beide shows die spoortypes en hun spoornummers met elkaar gelijk zijn. Anders komen de verkeerde beelden in de verkeerde sporen.
Zoals ik het vlug heb kunnen zien, komen de beelden in hun eigen spoornummer terecht.
En als dat toevallig een van een ander soort is, bijv. additief in plaatst van alpha sturing, dan klopt de overvloeiing niet meer.

Nu zijn de beelden makkelijk te verplaatsen,dus dat is geen probleem.

Maar het is gelukt. Twee shows van elks 20min achter elkaar geplakt.

Bedankt maar weer voor het meedenken.

Groet Anton
« Laatst bewerkt op: 24 november 2009, 21:44:30 door Anton Sollie »