Auteur Topic: Wings Platinum 4 instabiel  (gelezen 7455 keer)

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Wings Platinum 4 instabiel
« Gepost op: 15 januari 2010, 11:47:38 »
Als ik een tijdje, ongeveer een kwartiertje of zo met bewerkingen bezig ben in de tijdlijn zoals met overvloeien en beeldgrootte veranderen,kortom de normale bewerkingen, dan wordt Wings regelmatig afgebroken en vervolgens afgesloten. Ik werk met Windows 7. Komt dit verschijnsel bij meerderen voor en hoe is te verhelpen?

Ite
Ite

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 4 instabiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2010, 12:30:20 »
Ite,

Hoewel ik nog onder Windows XP werk, kan ik uren met WP4 bezig zijn zonder enig probleem.
Gebruik je wel de 4.01c versie, die op 24 december beschikbaar kwam? Je probleem werd meen ik al eens op het duitse forum beschreven bij oudere 4.01 versies.
En hoe groot is je werkgeheugen? Zowel Windows7 als WP4 doen een veel groter beroep op je werkgeheugen.
En zijn er soms nog andere programmas al een virusscanner en zo aktief?
Heb je al eens gekeken naar het geheugengebruik in het Windows Taakbeheer/Prestaties of overeenkomstige functie in Windows7?

Henk

Ite Boersma

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 55
Re: Wings Platinum 4 instabiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2010, 15:02:31 »
Hallo Henk,
Ik gebruik de 4.01c versie'geinstaleerd fusiek geheugen is 4 GB en het fysiek geheugen is 3,25 GB en het beschikbaar fysiek geheugen is 2,25 GB, totaal virtueel geheugen 6,5 GB, beschikbaar virtueel geheugen is 5,32 GB en ruimte voor wisselbestand is 3,25 GB, deze waarden staan in het systeemoverzicht welke op te roepen is in Wings onder het vraagtekentje, verder is er een virusscanner voor zo ver ik weet actief.
Nog bedankt voor je reactie.

Ite
Ite

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 4 instabiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2010, 17:10:34 »
Ite,

Met de hoeveelheid geheugen die je beschrijft zit het wel goed, dat kan nauwelijks een probleem opleveren in jouw configuratie.
Toch zou je even kunnen kijken in Windows Taakbeheer/Prestaties hoe die enorme hoeveelheid geheugen gebruikt wordt.
Ik heb nog even op het duitse forum gezocht, maar lees daar geen problemen met WP4 onder Windows7 die ook maar enigszins lijken op het jouwe. Als het geheugen gebruik OK is is ofwel een andere applicatie (mede) debet aan het probleem of heeft WP4 bij jou een probleem. Dat zou je misschien kunnen oplossen door WP4 te deinstalleren en weer opnieuw te installeren. Die oplossing werd op het duitse forum nog wel eens bij andere problemen aangeraden en leidde soms tot een oplossing.
Ik mag aannemen dat je wel een nieuwere directX9 actief hebt dan die van november 2008, anders tussen de- en herinstallatie nog even updaten. Of je eventueel bij win7 DirectX10 moet hebben weet ik niet maar ik geloof van niet.

Henk

PS. Treed de fout op bij een specifieke actie of meer algemeen? In het laatste geval lijkt mij een andere applicatie mede verantwoordelijk.

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2010, 17:14:33 door Henk van der Vleuten »

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: Wings Platinum 4 instabiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2010, 20:56:29 »
Ite,

Nog een vraag doemt bij me op. Werk je met video als het fout gaat? Wat voor processor heeft je overigens krachtige machine?
Henk

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Wings Platinum 4 instabiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2010, 21:06:49 »
Ite, dit zou ook heel goed door de driver van de grafische kaart kunnen komen, controleer of je de nieuwste versie hebt.

Ik zelf werk sinds begin dit jaar met veel plezier met de combinate Windows 7 - Wings 4

VST plugins (PRO versie) kunnen Wings wel op de knieƫn krijgen :'(, maar daar ligt bij jou denk ik niet het probleem.
Jaap