Auteur Topic: geen beeld in uitvoer  (gelezen 6255 keer)

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
geen beeld in uitvoer
« Gepost op: 7 november 2009, 10:11:45 »
Dag,
Het volgende probleem doet zich voor.
Ik voer een presentatie uit als MPG óf als WMV. Bij het afspelen van die file blijkt dan dat er - na een goed begin - halve of hele beelden zijn weggevallen (een blokvormig deel deel van een afbeelding is weggevallen en/of een hele afbeelding wordt niet weergegeven). Bij verdere doorloop komt er na verloop van tijd komt weer beeld; het audiospoor loopt overigens probleemloos door.
Kan iemand mij een verklaring aanreiken? En natuurlijk beter: een oplossing?
Alvast mijn dank.
WillemJan de Cloe

WillemJan de Cloe

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 46
Re: geen beeld in uitvoer
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2009, 17:27:25 »
Hallo,

Het is opvallend dat niemand op deze vraag reageert.
Inmiddels heb ik óók de vraag gesteld aan Stumpfl (maar ook van die zijde nog geen reactie). De bewuste presentatie heb ik opnieuw in WP3 gemaakt en het resultaat is goed. Bij het doorlopen van de tijdlijn is de beeldopbouw steeds goed (en dus de uitvoer óók).

Waarom loopt dat niet goed in WP4?

Graag een reactie.

WillemJan de Cloe

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: geen beeld in uitvoer
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 12:27:56 »
Beste WillemJan,

Ik heb gisteren een WMV video gemaakt vanuit WP4 met 60 frames per seconde en het loopt werkelijk voortreffelijk.
Geen enkele van de door jou beschreven problemen.

Ik denk dat je het moet zoeken in de hardware, wat voor grafische kaart heb je, hoeveel geheugen heeft de grafische kaart en wat belangrijk is, is het geen gedeeld geheugen....

Draai je de WMV of MPG vanaf een laptop of op een stand-alone machine?? Hoe groot is de output van de video (resolutie)
Voor HD (1920x1080) kom je met 256mb videogeheugen niet meer weg...
Jaap

Piet Huijgens

  • Junior
  • **
  • Berichten: 38
Re: geen beeld in uitvoer
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2009, 17:01:35 »
Beste Willemjan,Jaap

Het komt ook bij mij soms voor dat er gedeeltes niet worden meegenomen tijdens het maken van een wmv
dus deze vergeet sommige beelden of gedeeltes te maken.
Wanneer ik een nieuwe wmv maak van dezelfde serie gaat dezelfde actie meestal wel probleemloos.
De wmv maak ik in 1400 x 933 en of in 1920 x 1080 pixels en het afspelen is geen enkel probleem.
Het vervelende is dat ik na een wmv te hebben gemaakt deze moet controleren door af te spelen of deze
wel goed is gemaakt,dit zou niet nodig moeten zijn.
Je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat de wmv goed wordt gemaakt.
Heb dit trouwens ook gehad in het begin bij de introductie van WP3.
Waar dit aan ligt weet ik niet ???????? Wie wel ????????????

groet

Piet Huijgens