Auteur Topic: Bewegingseffecten: haperingen bij weergave  (gelezen 6123 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Bewegingseffecten: haperingen bij weergave
« Gepost op: 24 augustus 2009, 07:30:59 »
Hallo allemaal
Graag wil ik jullie het volgende voorleggen: als ik shows maak gebruik ik veel beweging: inzoomen, uitzoomen, pannen van panoramafoto's. Nu merk ik al lange tijd, vanaf Wings 2 denk ik, dat vooral dat langzame langsschuiven van panorama's nooit helemaal gladjes verloopt, niet als ik vanuit de tijdlijn opereer en ook niet als EXE. Er zitten altijd lichte haperingen in.... Ik dacht altijd dat het aan mijn computer lag maar nu heb ik net de nieuwste en snelste computer aangeschaft (met door Cuno geadviseerde videokaart) en nog steeds verlopen die bewegingen niet vlekkeloos. Het maakt niet uit of ik met smartmove werk of met de rechte/spline keyframes, het gaat ook niet zozeer over begin en eind van de beweging maar juist dat stuk er tussenin dat dan volkomen glad langs zou moeten schuiven maar het niet doet... Op de computer merk ik het eigenlijk niet zo maar wel als ik de show op de beamer bekijk, dan is het nooit perfect. Waar ligt het aan en vooral: wat kan ik er nog aan doen?? Alvast bedankt voor jullie reactie
Gemma van Voorst
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2009, 09:47:02 door Joris »

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Bewegingseffecten: haperingen bij weergave
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2009, 09:16:27 »
Hallo Gemma,

Dit is een veel voorkomende vraag, ook op het Duitse Stumpfl forum, hier worstelen blijbaar meer gebruikers mee, oook ikzelf.

Nu heb ik laatst ergens een oplossing gelezen die misschien niet zo gek is, converteer je panorame afbeeldingen naar TIF en zet deze in de plaats van de gebruikelijke JPEG
JPEG is, zoals je weet, een gecomprimeerd formaat, die voor gebruik eerst uitgepakt moet worden! En dat uitpakken van zo'n grote afbeelding als een panorama zou de vertraging (kunnen) veroorzaken.

Ik heb nog geen tijd gevonden om het uit te proberen, het is ook te mooi weer om achter de PC te zitten  8), maar het lijkt me het proberen waard.
Gewoon een kopie maken van je huidige bestand, converteren naar TIF, in Wings binnenhalen en de huidige afbeelding vervangen...

Mocht je al met TIF bestanden werken dan gaat e.e.a. niet op, en dan hoor ik het graag van je  ;D
« Laatst bewerkt op: 2 september 2009, 14:22:08 door Jaap Postma »
Jaap

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: Bewegingseffecten: haperingen bij weergave
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2009, 13:50:10 »
Hallo Jaap

Bedankt voor je snelle antwoord. Nee, dat Tiff werkt ook niet echt. Ik heb een heeeele lange panorama-foto, maar of ik die nu in JPEG of in TIFF langs laat lopen, ik blijf die schokjes zien; de ene is ook niet beter of erger dan de andere, zou ik zeggen. Dus wie oh wie weet nog wat anders wat ik kan uitproberen....
Groeten
Gemma

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Bewegingseffecten: haperingen bij weergave
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2009, 21:31:25 »
Hallo Gemma,

Ik heb het vermoeden dat de oorzaak (mede) te vinden is bij de instellingen van Wings Platinum.
Kijk onder
Extra
Opties...
Project-opties
Grafische weergave

Mijn persoonlijke instellingen voor het beste resultaat:
- Instellingen automatisch uitvoeren uit
- Volledig beeld van grafische kaart op Volledig scherm uitschakelen
- Wacht op V-sync aan

Als je een exe maakt, zet dan het vinkje bij "Instellingen uit Opties - Beeldscherm overnemen" aan

Ik hoop dat dit voor jou verbetering brengt.
AVĂ©,
Cuno