Auteur Topic: projectbestanden opslaan.  (gelezen 5881 keer)

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
projectbestanden opslaan.
« Gepost op: 8 mei 2009, 00:10:20 »
ik heb sinds (heel) kort een nieuwe pc.  Van de oude pc heb ik heb ik alle Wings Platinum series met alle toebehoren
(geen grafische bestanden!) op een externe harde schijf gezet. Die heb ik via de usb aan de nieuwe gezet.
Gegevens overgezet naar de nieuwe. Via WP de pt3 geopend. Laten zoeken op de schijf. Alles gevonden en de show loopt goed.
Tijdens de verhuizing ontdekte ik dat ik eigenlijk beter de exe bestanden had kunnen saven door een backup te maken.
Niet getreuzeld, nu dus gedaan. Loopt allemaal goed. Staan op CD.

De volgende stap is de projectbestanden opslaan. Kan ik die tenminste ook veilig bewaren op een CD.
Helaas. WP geeft aan dat er bestanden ontbreken en breekt de sessie af!
Maar wat ontbreekt er dan? Volgens mij - nadat ik opnieuw een exe gemaakt heb! - is alles te vinden??

Hoe maak ik nu een "projectbestanden opslaan" CD?
 ???

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: projectbestanden opslaan.
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2009, 19:23:28 »
Hallo George,

Bij het backup maken van het project controleert Wings of alle bestanden aanwezig zijn, ook de ongebruikte in de show, en daarin zit vermoedelijk jou bottleneck.

Verwijder in Wings de niet gebruikte bestanden via de optie in de mediapool, sla daarna de show op en voila, het zou moeten werken!

Succes.
Jaap

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: projectbestanden opslaan.
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2009, 17:41:15 »
Beste George,

Mijn reactie is wat algemener van aard dan die van Jaap. Uiteraard onderschrijf ik zijn advies. Maar ik ben niet zo'n voorstander van het gebruik van de WP backup functie, o.a. om de door Jaap genoemde reden. Maar dat is ook, omdat als je de backup analyseert er enkele bestanden wel 3 keer opgeslagen worden in diverse mappen. Een zootje noem ik het meestal en ik hoop dat Christoph er in WP4 die in september verwacht word er iets beters van gemaakt heeft.
Als je de WP backup functie niet gebruikt, maar gewoon een kopie van je hele project maakt, moet je er wel voor zorgen dat alle gebruikte bestanden meegaan in de kopie. Ik controleer dan alle mediamappen even met de volledige padnamen aan.

Henk

George van den Ochtend

  • Junior
  • **
  • Berichten: 28
Re: projectbestanden opslaan.
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2009, 22:29:08 »
Jaap en Henk  bedankt.

Ik denk dat Jaap gelijk heeft. Ik heb bij het ophalen alleen naar de gebruikte bestanden gevraagd! Immers, wat moet ik met de niet gebruikte doen? Neemt alleen maar ruimte in! En dat wreekt zich dus nu.

Maar wat Henk betreft. Ik denk dat ik zijn suggestie overneem en de backups op zijn advies zo ga doen. Moet je wel controleren, begrijp ik, maar dan weet je het wel zeker.

Groeten allebei

George