Auteur Topic: Helpfile pleite  (gelezen 9059 keer)

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Helpfile pleite
« Gepost op: 10 augustus 2010, 19:54:04 »
Ik werk nog aan een project in Wings Platinum 3.6. Door allerlei omstandigheden heeft dat lange tijd stilgelegen. Mede daardoor heb ik de helpfile weer nodig. Deze blijkt verdwenen te zijn. Ik krijg de melding dat de voorkeursfile Platinum_NL.chm niet bestaat.
Kan iemand mij laten weten waar en hoe ik dat bestand weer te pakken kan krijgen?

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Helpfile pleite
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:25:38 »
Hallo Berntet,

Er bestaat helaas geen Nederlandstalige help  :'(, deze is standaard de duitse versie.
Als je bestand weg is kun je in de Helpbestanden (C:/program Files/AVstumpfl/Wings Platinum 3/Help) de duitse versie opzoeken, deze bestanden naar de map "Dutch" kopieren, de D in de naam verander je in NL, daarna kun je de help zonder problemen openen in Wings. Wil je liever een engelstalige help, dan kun je die bestanden gebruiken
Jaap

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Helpfile pleite
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2010, 11:50:30 »
Dank je voor je snelle antwoord. Maar waarom vraagt dat ding dan om een NL-file?
Maar goed, dit probleem is opgelost.
Kan het overigens ook zijn dat er een adreswijziging bij Stumpfl is geweest, want mijn online help werkt ook niet (meer)?

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Helpfile pleite
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2010, 13:33:43 »
Helaas, helaas.... Het probleem bestaat nog steeds. Zodra ik de helpfunctie aanroep krijg ik op mijn scherm alleen het linkerdeel met de hoofdstukjes en onderwerpen te zien, maar het rechterdeel blijft hardnekkig leeg.
Destijds heb ik via Jan Roeleveld een dvd met voorbeelden gekocht. Ook bij deze dvd blijft het rechterdeel van de help leeg. Je kunt dan bijv op een bepaald deel van het tijdlijnscherm klikken om te kunnen lezen hoe het showtje gemaakt is, maar dat werkt ook niet.
Op de rechterpagina komt te staan dat het adres veranderd is en dat ik het nieuwe adres moet ingeven. maar ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is of hoe ik dit moet oplossen.
Dus graag nog een keer jullie hulp.

Jaap

  • Held
  • *****
  • Berichten: 171
Re: Helpfile pleite
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:59:01 »
Beste Berntet,

Open in verkenner de map C:\Program Files\AV Stumpfl\Wings Platinum 3\Help\German
Dubbelklik dan eens op het bestand Platinum_D.chm
De helpfile zou nu moeten openen, zo niet, dan is er met de instellingen van Windows iets mis, ik heb hier in het verleden al eens iets over uitgezocht maar kan dat zo snel niet terugvinden.

Mocht het bij jou niet werken ga daan eens Googlen op bijv. help werkt niet o.i.d.  ::)
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2010, 20:15:32 door Jaap Postma »
Jaap

Cuno Wegman

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 722
Re: Helpfile pleite
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2010, 19:31:32 »
Hallo Berntet,

Citaat
Zodra ik de helpfunctie aanroep krijg ik op mijn scherm alleen het linkerdeel met de hoofdstukjes en onderwerpen te zien, maar het rechterdeel blijft hardnekkig leeg.
Hierbij ben ik, met Jaap, van mening dat het een Windows-probleem is, geen WP-probleem. De oorzaak zou kunnen liggen in conflicten binnen (updates van) de Internet Explorer.

Citaat
Kan het overigens ook zijn dat er een adreswijziging bij Stumpfl is geweest, want mijn online help werkt ook niet (meer)?
Stumpfl heeft sinds vorig jaar een nieuwe website. Daardoor zullen verschillende onderdelen in het help-menu wijzen naar pagina's die niet meer bestaan.
Dat is echter niet de oorzaak van het niet (meer) werken van de online help: WP heeft geen online-help (ook nooit gehad). Persoonlijk zeg ik "gelukkig geen online help", want nu is de help ook te raadplegen als de computer niet verbonden is met internet.
AVé,
Cuno

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Helpfile pleite
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2010, 11:50:58 »
Ok, hier ga ik mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Helpfile pleite
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2010, 14:49:21 »
Als ik dubbelklik op de helpfile Platinum_D.chm gaat het fout, maar als ik de dubbelklik op de file PlatinumBasic_D.chm is alles in orde. Dus ik concludeer voor mezelf dat de oorspronkelijke helpfile Platinum_D.chm corrupt is geraakt. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik weer aan een goede file kan komen?

Berntet

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 71
Re: Helpfile pleite
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2010, 15:01:46 »
Ik heb versie WP 3.7 opgehaald en geïnstalleerd, daarmee lijkt het probleem opgelost. Ik krijg in ieder geval te zien wat er allemaal veranderd is in versie 3.7, dus ik neem aan dat de rest ook wel goed zal functioneren.
Allen bedankt!