Auteur Topic: single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD  (gelezen 6949 keer)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD
« Gepost op: 11 juni 2009, 15:08:48 »
 :D
Hallo allemaal

Ik wil graag een single frame beeld van een video maken (dus a.h.w. het beeld even stilzetten) en dan vandaaruit de beweging laten starten. Ik weet dat Jan dat in Houten gedemonstreerd heeft, iets met water, maar ik kan dat niet (meer) vinden en ik kan het ook niet zelf uitgevonden krijgen. Wie oh wie???
Verder heb ik nu voor het eerst heel veel tekst in mijn serie gemaakt via tekstsporen, en nu stuit ik ineens op een waarschuwing van Wings zelve dat je dat niet moet doen als je er ook een DVD van wilt maken, want dan gaat het mis met die teksten....Moet ik nu alles opnieuw doen via Photoshop? Wie heeft hier ervaring mee???
Alvast bedankt voor je eventuele reactie
Gemma van Voorst

Joris

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 147
Re: single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2009, 15:59:21 »
Kijk even of deze oude draad je verder helpt: van videobeeld naar een still .

Zelf zocht ik toen naar een lastiger probleem: video loopt, bevriest even in single frame beeld en loopt dan weer door. Voor het geval je iets dergelijk wilt: ik het uiteindelijk opgelost door
  • het videofragment op de still-plek te knippen,
  • dan met plakkende locator het laatste frame te selecteren,
  • beeld groot op monitor te zetten,
  • screenshot te maken (Alt-PrtSc),
  • dit op te vragen in de foto-bewerk-applicatie,
  • de afbeelding op te slaan en in te voegen in Wings op afbeeldingenspoor, op plek waar locator stond.
Om het precies goed op het videobeeld te laten passen, moet je er bij de afbeelding in de foto-bewerking nog wel even een pixel rondom afhalen, staat mij bij; maar ik zit nu niet achter mijn systeem om dat even precies na te kunnen gaan.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2009, 16:13:12 door Joris »
Groet, Joris Lange
www.jorislange.nl
websites en webvideo

Henk van der Vleuten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 216
Re: single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2009, 22:11:12 »
Hallo Gemma,

Mogelijk heb je met het antwoord van Joris al een oplossing voor je vraag. Er is ook een andere mogelijkheid, die je met wat moeite in de help kunt vinden.
1. Splits je video op het gewenste punt, daarbij geholpen door de funktie 'Video format-genau schneiden'.
2. Start de funktie 'Bildsequenz erstellen' en kies daarbij voor de optie 'alleen het eerste beeld'.

Ik heb dit een paar maal gedaan en het werkt perfect.
Overigens heeft Chief John dit meen ik al eens behandeld tijdens een WP instruktie en daar vind je mogelijk wat van terug in de SGG notities.

Henk

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2009, 19:52:13 »
Hallo Joris en Henk

Bedankt voor jullie reactie maar nee, het is me niet gelukt. Bildsequenz ersetzen zit alleen in de Pro-versie (ik heb de Advanced) en dat Screenshot kan ik ook nergens vinden, althans niet in de Help, misschien ook de Pro?
Ik weet dat Jan het er over gehad heeft, vorig jaar in Houten, ik dacht na een presentatie over Schotland, met een riviertje dat eerst stilstond en dan begon te stromen. Maar dat is dus niet in de aantekeningen terecht gekomen....
Voor suggesties hoe dit aan te pakken houd ik me intussen aanbevolen

Vriendelijke groeten

Gemma :)

Gemma van Voorst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 60
Re: single frame video beeld én tekst uit tekstsporen in DVD
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2009, 20:10:27 »
 ;D ;D ;D
Hallo allemaal

Daar ben ik weer want het is me tóch gelukt: niet via Wings, dat ging niet, maar via Edius was het heel eenvoudig, zo bleek, dus ik heb het nu, hoera, toch voor elkaar...... Maar zonder jullie suggesties was ik waarschijnlijk niet op dit idee gekomen, dus evengoed zeer bedankt

Groeten
Gemma